Skocz do zawartości
KrainaMc.pl

TajfereQ

Bloger
  • Liczba zawartości

    661
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana TajfereQ w dniu 5 Lipca

Użytkownicy przyznają TajfereQ punkty reputacji!

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Nick z minecraft
    TajfereQ™

Ostatnie wizyty

6713 wyświetleń profilu

TajfereQ's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

130

Reputacja

  1. Otóż nie tym razem Helenam10nr2
  2. Witajcie, W tym wpisie chciałbym przybliżyć wam dwa przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją samochodów luksusowych - Rolls-Royce i Bentley. Zanim zacznę w razie nieścisłości napiszę to tutaj: tak, te marki są brytyjskie, a nie niemieckie, jednak obie aktualnie należą do niemieckich koncernów - Volkswagena i BMW, stąd też wstawienie ich i niektórych innych marek do mojej serii wpisów NPM, a nie oddzielnie. Zacznijmy więc od Rolls-Royce. Jest to popularna praktycznie na całym świecie, tak samo jak Bentley marka zajmująca się produkcją samochodów luksusowych (ale także silników lotniczych). Stworzona została w roku 1906 przez dwóch przedsiębiorców i pionierów motoryzacji Charlesa Stewarta Rollsa oraz Sir Fredericka Henry'ego Royce'a z główną siedzibą w Manchesterze. Charles Rolls Henry Royce Dwa lata po stworzeniu marki siedziba została przeniesiona z Manchesteru do miasta Derby. W 1931 roku pod skrzydła firmy Rolls-Royce dostał się Bentley, o którym napiszę niżej w tym wpisie. W roku 1946 siedziba firmy ponownie zostaje przeniesiona, tym razem do miasta Crewe, a siedemnaście lat później następuje podział firmy na Rolls-Royce plc (Rolls-Royce Holdings) z siedzibą w Londynie i Rolls-Royce Motor Cars z siedzibą w Goodwood. W 1998 roku Rolls-Royce (w tym też Bentley) zmieniło swojego właściciela na grupę Volkswagena, a ostatecznie 5 lat później na grupę BMW przez niedopatrzenie prawne. Bentley został w rękach Volkswagena. Bentley został założony w 1919 roku przez Waltera Owena Bentleya. Główną ideą podczas tworzenia tej marki było stworzenie szybkiego samochodu wyścigowego, jednocześnie zachowując w nim luksus i wygodę z najwyższej półki. Tym samym stworzony został pierwszy pojazd - Bentley 3 Litre. Nie ciężko się po nazwie domyślić, że pod maską samochód ten trzymał więc 3 litrowy silnik, co w tych czasach było rzadkością. Na pierwszy sukces trzeba było czekać pięć lat, kiedy do pojazd Bentley wygrał wyścigi w Le Mans. Jak już wspominałem wcześniej, w 1931 roku marka została przejęta przez Rolls-Royce, pod którego skrzydłami rozwijała się do roku 1998, kiedy to weszła ona w posiadanie Volkswagena. Dziękuję za przeczytanie tego krótkiego wpisu i mam nadzieję, że zaciekawił was. W razie uwag, lub pomysłów na kolejne wpisy zapraszam do sekcji komentarzy, bo to właśnie wy tworzycie pomysł, a ja go tylko realizuje. Miłego dnia! Wszelkie zdjęcia zawarte we wpisie nie są mojej własności i zostały zaczerpnięte z internetu. Do tworzenia wpisów korzystam z wielu źródeł internetowych i staram się, aby informacje zawarte były jak najbardziej rzetelne, jednak w razie nie ścisłości, proszę o zawiadomienie mnie.
  3. Takiego, jakiego zaprezentowałem we wpisie raczej nie wielu, może nikt, ale sama marka Lamborghini Trattori szczyci się dziś ogromną popularnością we Włoszech.
  4. O wszystkim był kiedyś film/wpis/artykuł/wywiad itd.
  5. Witajcie, Lamborghini, a dokładniej Automobili Lamborghini S.p.A., to włoska marka supersamochodów, której raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. Jednakże, jak już w samym tytule można było zobaczyć, to nie od sportowych pojazdów wszystko się zaczęło. Marką pierwotną, z której powstało Automobili Lamborghini była 'Lamborghini Trattori' założona w 1948 roku przez Ferrucciego Lamborghini. Początkowo ciągniki produkowane były z pozostałych po wojnie zasobów. Pierwszym seryjnie produkowanym traktorem spod tej marki w 1949 roku był ciągnik Carioca. W "powszechnej historii" marki mówi się, że wszystko zaczęło się od.. rozmowy między wtedy miłośnikiem pojazdów sportowych, a założycielem prestiżowej marki Enzo Anselmo Ferrarim dotyczącej zmian konstrukcyjnych w samochodach Ferrari w okolicach 1963 roku. Ostatecznie z rozmowy nic nie wyszło, ponieważ konstruktor nie brał na poważnie uwag ze strony "traktorzysty". Zaledwie 4 miesiące później, Ferrucci wykorzystując swój wysoki majątek i chcąc pokazać, kto w tej dyskusji miał rację stworzył swój pierwszy supersamochód - Lamborghini 350 GTV, który wtedy znacznie przewyższył pojazdy Ferrari. Niestety, ale pojazd ten miał dość znaczącą wadę, a mianowicie inżynierowie pojazdu źle zaprojektowali komorę silnika, przez co potężna V12 niestety nie zbyt się mieściła. Rok później pojawił się kolejny model - 350GT. Warto też wspomnieć o ważnym modelu firmy Lamborghini Miura, dzięki to któremu marka ta osiągnęła sławę na całym świecie. Drugim najważniejszym modelem dla tej marki, dzięki któremu to z trudem, ale dała radę przetrwać w czasie kryzysu paliwowego jest model Countach, z charakterystyczną, ostro narysowaną linią nadwozia. Prototyp tego pojazdu zaprezentowano w 1971 roku w Genewie. W tym także wozie zostały zaprezentowane drzwi unoszone do góry nazywane potocznie "Lambo doorsami". Jednak zanim doszło do seryjnej produkcji, firma musiała zostać sprzedana rok po pokazaniu tego prototypu. Jako drugimi właścicielami byli Georges-Henri Rossetti i René Leimer. Trzy lata później po tym przejęciu rozpoczęto produkcję Countach, która trwała przez kolejne 15 lat. W czasie, kiedy firma była w rękach Rossettiego i Leimera w roku 1982 zaprezentowano.. samochód terenowy, a na dodatek z przeznaczeniem dla wojska. Został on okrzyknięty nazwą LM001. Cztery lata później 1986 po wielu przeróbkach wszedł w produkcję pod nazwą LM002. Ostatecznie pojazd ten nie odniósł większego sukcesu, a rok później Lamborghini ponownie zmieniło właściciela. A firmą, która przejęła tą markę był Chrysler. Trzy lata po tej kolejne zmianie właściciela zaprezentowano następce Countach - Lamborghini Diablo. Samochód "diabelnie" szybki, który przez rok utrzymywał swoją pozycję jako najszybszy samochód świata, a jego produkcja trwała jeszcze przez kolejne 10 lat. Kolejnym, tak, już czwartym właścicielem firmy w 1994 roku została indonezyjska firma Megatech, jednak nie na długo, bo cztery lata później marka wylądowała w rękach Volkswagena, który aktualnie posiada 100% udziałów tej marki. Dzięki też tej zmianie marka wreszcie od dłuższego czasu odbiła się od dna, a jednym z modeli, które jej to umożliwiły było Lamborghini Gallardo, którego następcą jest aktualnie model Huracan. Także Diablo doczekało się wtedy następcy, którym w 2001 roku zostało Lamborghini Murciélago. Aktualnie produkowanymi modelami Lamborghini są Urus - czyli SUV którego w pewnym stopniu można nazwać następcą LM002, Aventador, Huracan, oraz Sián, które jest pierwszą hybrydą tego producenta; silnik elektryczny w tym pojeździe współpracuje z potężną V12. (Jeśli popełniłem jakiś błąd przy wymianie aktualnych modeli lub o jakimś zapomniałem proszę o szybką informację). Dziękuję za przeczytanie tego krótkiego wpisu i mam nadzieję, że zaciekawił was. W razie uwag, lub pomysłów na kolejne wpisy zapraszam do sekcji komentarzy, bo to właśnie wy tworzycie pomysł, a ja go tylko realizuje. Także dla osób, które dotrwały do końca wpisu, chce poinformować o tym, że każdy kolejny wpis po kolei będzie realizowany zgodnie z wynikami ankiety, co za tym idzie już w kolejnym wpisie możecie oczekiwać ankiety, w które wybierzecie jedną z opcji, które miały w tamtej ankiecie najwięcej głosów, a jednocześnie były na równi. Jednak już teraz można się spodziewać co będzie do wyboru, a więc dla osób niecierpliwych tutaj dam tylko rozpiskę tego, co będzie można wybrać w przyszłej ankiecie: Samochód dla każdego - Fiat Klasyki - Nissan (w tym Skyline ) Z innych krajów - Holden (Australia) Inne - pojazdy do pobijania prędkości (Thrust SSC, Bloodhound SSC) Miłego dnia! Wszelkie zdjęcia zawarte we wpisie nie są mojej własności i zostały zaczerpnięte z internetu. Do tworzenia wpisów korzystam z wielu źródeł internetowych i staram się, aby informacje zawarte były jak najbardziej rzetelne, jednak w razie nie ścisłości, proszę o zawiadomienie mnie.
  6. TajfereQ

    Krótka Ankieta

    Samochód zbyt nowy i nie ma wybitnej historii więc pokrótce tu napisze xd Samochód w sumie nowy bo zaprezentowany 4 lata temu w Genewie. Stworzony na tej samej płycie podłogowej co Passat B8 więc w sumie to taki passat tylko że nieco wyższych lotów. Rok temu dodatkowo Arteon przeszedł facelifta. Sama nazwa jest nawiązująca, czy tam kontynuująca nazwy (nie modele samochodów!) Jak Phideon czy Phaeton. Choć bądźmy szczerzy wszystkie wyglądają jak Passat tylko drożej xD Jeszcze jeśli chodzi o nazwę, to oddzielając końcówkę eon charakteryzująca podane wcześniej modele wychodzi słowo 'Art'. Mogę uznać, że ten samochód może być dla niektórych faktycznie 'sztuką'. Ogólnie propozycja samochodu ciekawa, ja bym osobiście nie wybrał go, no chyba, że by była dobra oferta, ale to samochód na pewno warty uwagi.
  7. TajfereQ

    Krótka Ankieta

    Wiele zależy od ankiety, a aktualnie głosy są prawie, że wszystkie równe więc ciężko o decyzje
  8. TajfereQ

    Krótka Ankieta

    Dobry pomysł
  9. TajfereQ

    Krótka Ankieta

    Teoretycznie do motoryzacji się zaliczają, ale nie miałem w planach by umieszczać na blogu takich wpisów. Zresztą ogólnie próbuje uniknąć polityki we wpisach, w tym wojny itp., więc raczej nie.
  10. TajfereQ

    Krótka Ankieta

    Witam, zapraszam do wzięcia udziału w ankiecie odnośnie wpisów na moim motoryzacyjnym blogu.
  11. Witajcie, Zgodnie z prośbą, dzisiaj opowiem wam troszkę o markach, których rodzimym krajem jest właśnie Rosja. Choć rosyjska motoryzacja nie jest oszałamiająco rozwinięta, a na dodatek może się nie jednemu kojarzyć ona głównie z "słowiańskimi" Ładami, czy różnymi typowo radzieckimi ciężarówkami, takimi jak UAZ, działający od 1941 roku i zajmujący się pojazdami terenowymi i dostawczymi; KamAZ, z datą założenia 1969 rok, produkujący właśnie samochody ciężarowe; czy ZiŁ z działalnością od 1916, producentem pojazdów ciężarowych i autobusów, ale także luksusowych i opancerzonych; to można wśród nich znaleźć także takie, których mogliśmy się nawet nie spodziewać, a na myśli mam takie marki jak Aviar Motors, dwuletniego, moskiewskiego producenta sportowych samochodów elektrycznych; Aurus, również dwuletni producent luksusowych samochodów osobowych; a także Marussia Motors, specjalizująca się w samochodach sportowych, która działała od 2007 do 2014 roku. Łady raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. Marka ta swoje pierwsze kroki zaczęła stawiać w 1966 roku, kiedy to podpisana została licencja Fiata 124, na której podstawie cztery lata później ruszyła produkcja samochodu, którego pełna nazwa brzmiała WAZ 2101 Żyguli (Łada 2101). Wraz z rozwojem konstrukcji tego pojazdu, powstawały kolejne modele. Sama nazwa marki Łada jest nazwą przeznaczoną na rynek zewnętrzny, natomiast rodzimie jest to właśnie WAZ. Jednymi z bardziej znanych modeli (a przynajmniej tak myślę) jest Łada Niva z 1977 roku - jest to mały samochód terenowy z bardzo charakterystyczną sylwetką. Sam mogę przyznać, że nie raz widziałem już ten pojazd w Polsce. Mogę nawet stwierdzić, że są osoby, którym ten konkretnie samochód kojarzy się z typowo rosyjskimi osobistymi środkami transportu. Kolejnym z modeli Łady, cieszących się (tak myślę) popularnością jest Łada 2105, która do złudzenia przypomina Fiata 125p, zresztą tak samo jak WAZ 2101 Fiata 124. Najnowszym modelem Łady jest Niva Travel. UAZ (skrót Uljanowskij Awtomobilnyj Zawod) to, tak jak już wspomniałem wyżej, producent pojazdów dostawczych, którymi może nie wiedziesz wszędzie, ale na pewno nie jeden trudny teren przejadą. Zresztą, tak jak Łady, nie musze go przedstawiać aż tak szczegółowo, bo większość osób zainteresowanych motoryzacją na szerokich horyzontach będą z tą marką obeznane. Swoją główną siedzibę, producent ten posiada w mieście Uljanowsk, co zresztą zawarte jest w nazwie. UAZ powstał podczas II wojny światowej, w 1941 roku, kiedy to podczas ucieczki z Moskwy przed wojskami niemieckimi postanowiono ewakuować zakłady produkcyjne, z pośród których jednym z nich była fabryka ciężarówek z szyldu ZiS. Wszystkie pojazdy mieszczące się w fabryce przetransportowano do oddalonego o prawie 900km Uljanowska, gdzie rok później rozpoczęto produkcję przeznaczoną dla wojska. Jako pierwszym pojazdem UAZ, po wojnie, była uniwersalna półtoratonowa ciężarówka, która swoje przeznaczenie miała w odbudowie powojennej Rosji. W 1954 roku marka zajęła się także produkcją samochodów terenowych GAZ-69 pod oznaczeniem UAZ-69, a cztery lata później - lekkimi, terenowymi pojazdami dostawczymi i lekkich ciężarówek. KamAZ (skrót Kamskij Awtomobilnyj Zawod) to bardzo popularna rosyjska marka pojazdów ciężarowych. Swoją siedzibę mieści ona w miejscowości Nabierieżnyje Czełny. Powstała ona w 1969 roku, jednak pierwszy pojazd tej marki wyjechał z linii produkcyjnej dopiero w 15 lutego 1976 roku. Tego samego roku, pod sam koniec, bo 29 grudnia KamAZ oficjalnie otworzył swoje zakłady produkcyjne. W roku 1990 roku rząd postanowił utworzenie spółki KAMAZ Incorporated, która była pierwszą taką spółką na terenie ZSRR. ZiŁ (skrót Zakład imienia Lichaczowa) to tak jak już wspominałem, producent, który może szczycić się jednocześnie pojazdami ciężarowymi, autobusami jak i luksusowymi limuzynami. Powstała w 1916 roku marka, nosiła najpierw nazwę Awtomobilnoje Moskowskoje Obczestwo (AMO), a 17 lat później przemianowana została na ZiS (skrót Zawod Imieni Stalina), ale ta nazwa także nie była trwała i ostatecznie, do dzisiaj dawne AMO/ZiS nosi nazwę ZiŁ. Co warto powiedzieć, to dawniej marka ta szczyciła się byciem jednym z największych producentów właśnie samochodów ciężarowych, ale także sprzętu wojskowego w Związku Radzieckim. Wszystkie marki, które omówiłem wcześniej, to producenci, których mogliście się spodziewać we wpisie o rosyjskiej motoryzacji. Teraz pokrótce omówię dodatkowe trzy, na które raczej nikomu nie wpadło do głowy, że pojawią się w tym wpisie. Aviar Motors - to producent sportowych samochodów elektrycznych, który powstał w 2018 roku, a więc nie dawno. Założyciel marki, Aleksiej Racziew chciał kontynuować rozwój rodzimej produkcji pojazdów z gatunku elektrycznych, a jego celem jest stworzenie pojazdu, który będzie nowoczesną interpretacją kultowego Forda Mustanga z 1967, jednocześnie wsadzając do niego technologie niczym z Tesli. Samochód ten aktualnie nosi nazwę Aviar R67 Aurus - także trzyletnia, powstał z powołania Władimira Putina jako marka produkująca samochody luksusowe przeznaczone głównie dla rządu. W dalszej historii przeznaczenie poszerzyło się o zamożnych klientów z Rosji, ale także innych państw. W roku 2019 marka miała zostać zarejestrowana do państw europejskich, jednak spotkała się z wieloma zażaleniami innych koncernów o zbyt podobną nazwę (Toyota Auris, Lamborghini Urus, Michelin (opony Taurus)) Marussia Motors - to już zlikwidowana marka samochodów sportowych, która działała od 2007 do 2014 roku. Była ona także zaangażowana w wyścigi Formuły 1. Założona została przez Nikołaja Fomienko, Jefima Ostrowskiego i Andrieja Czegłakowa. W swojej gamie modeli, Marussia miała samochody sportowe o oznaczeniach B1 i B2 z silnikami umieszczonymi centralnie oraz jednego SUV'a o oznaczeniu F2 Dziękuję za przeczytanie tego krótkiego wpisu i mam nadzieję, że zaciekawił was. W razie uwag, lub pomysłów na kolejne wpisy zapraszam do sekcji komentarzy, bo to właśnie wy tworzycie pomysł, a ja go tylko realizuje. Miłego dnia! Wszelkie zdjęcia zawarte we wpisie nie są mojej własności i zostały zaczerpnięte z internetu. Do tworzenia wpisów korzystam z wielu źródeł internetowych i staram się, aby informacje zawarte były jak najbardziej rzetelne, jednak w razie nie ścisłości, proszę o zawiadomienie mnie.
  12. TajfereQ

    To czy to?

    Najpierw to ja otwieram szafkę, biorę miskę i kładę ja na blacie. Później otwieram lodówkę, wyjmuje karton z mlekiem i kładę go obok miski. Później z innej szafki wyjmuje płatki. Wsypuję płatki do miski i zalewam mlekiem xd Chevrolet Camaro czy Ford Mustang
×
×
  • Dodaj nową pozycję...