Nope

Bloger
  • Zawartość

    169
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

15 Neutralny

11 obserwujących

O Nope

  • Tytuł
    oi m8

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Nick z minecraft
    Nope420XD

Ostatnie wizyty

1092 wyświetleń profilu
  1. w sobotę nowy wpis bo jestem w Londynie, elo
  2. Nope

    Cytaty #11

    Od jak dawna czytacie ten blog?: od nigdy Jesteś tutaj nowy?: no chyba Co aktualnie lubisz oglądać?: wszystko co nie jest chińskimi bajkami i filmów Michaela Baya Myślicie że powinnam przestać pisać?: nie wiem, ale się domyślam
  3. Nope

    Ub v2

    co za ironia widać, że się za bardzo nie poprawiłeś, ale i tak życzę ci żebyś tego unbana dostał
  4. ja i Nerminka, byliśmy ostatnimi weteranami Creative 1.12. mi się skończył (o ile się nie myle) 4 lutego, a nermince jeszcze wcześniej. [*]
  5. uszatek mówi co o tym myślę: https://www.youtube.com/watch?v=bnyhsGLB2sw
  6. ja dalej czekam na powieść na podstawie filmu nominowanego aż 7 razy do Oscara za najlepszą grę aktorską:
  7. LINIA KOLEJOWA NR 99 CHABÓWKA - ZAKOPANE Linia kolejowa nr 99, prowadzi z Chabówki do Zakopanego, ma ok. 43km długości, ma 12 stacji oraz jest jednotorowa i zelektryfikowana. Jest to również najszybsza trasa kolejowa na Podhalu, prędkość maksymalna to 100 km/h. Otwarcie linii miało miejsce 10 października 1899 w celu połączenia Zakopanego z resztą Galicji głównie Krakowem, bo już wtedy Zakopane było ważnym ośrodkiem wypoczynkowym. Linię budowano w bardzo trudnych warunkach. Z powodu kosztów budowy, linia posiada bardzo ostre łuki, ogromne nachylenie (nawet do 28 promili), brak obiektów inżynieryjnych (mosty, tunele itd.) oraz położenie linii jest na stokach wzniesień. Przez to do dziś prowadzenie składów na tej trasie jest dużym wyzwaniem i na niektórych odcinkach prędkość jest ograniczona do minimum. Przez elektryfikacją linii w 1975, tylko nieliczne parowozy mogły prowadzić ruch na tej linii, które były przystosowane do górskich warunków. Te które nawet dawały radę, były bardzo awaryjne i wolne. PKP zauważyło ten problem i w 1934 roku zakłady Cegielskiego w Poznaniu rozpoczęły budowę lokomotywy OKz42, specjalnie zbudowany dla linii Kraków - Zakopane. Mimo małej wydajności kotła, czas na tej trasie skrócił się o ponad pół godziny. Lokomotywa prowadziła pociągi osobowe, jak i pośpieszne do 3 grudnia 1975, kiedy cała trasa została zelektryfikowana. Wtedy powstała również jednostka EN71. Był to kibelek (EN57) tylko miał większą moc, oraz miał nie 3, a 4 człony. Jechał również na 2 pantografach (miał ich łącznie 4). Do dziś jednostki te prowadzą pociągi osobowe na tej linii. Stare parowozy można do dziś można oglądać w Skansenie Taboru Kolejowego w Chabówce, które zostało otwarte w 1993 przez PKP Cargo. Co roku parowozy ze skansenu prowadzą pociągi retro na 'parowozjadach', gdzie można się przejechać pociągiem, który prowadzi parowóz. Na linii można spotkać pociągi osobowe 4 przewoźników: Polregio, PKP Intercity, Koleje Śląskie i Koleje Małopolskie. Dwie pierwsze spółki obsługują większość połączeń. Polregio obsługuje połączenia regionalne m.in do Krakowa czy Żywca. PKP Intercity; połączenia dalekobieżne, większość z nich to pociągi sezonowe, jednak obsługuje też połączenia regularne np. EIC Tatry. Koleje Śląskie i Koleje Małopolskie obsługują wyłącznie połączenia sezonowe. Widok w stronę Zakopanego na przejeździe kolejowym w Chabówce Widok na linię niedaleko stacji Chabówka To tyle na ten temat, pozdrawiam!
  8. jeżeli chodzi o linie w północnej polsce, to oprócz wakacji nie ma mowy żebym coś tam ponagrywał. jedyną linię jaką mógłbym teraz zrobić to lk nr 202. jak będę w kołobrzegu, to na pewno będzie.
  9. polecam przeczytac poprzednie wpisy, dlaczego teraz bylo tak malo zdjec
  10. napisz wiersz na podstawie tego geniuszu polskiej kinematografii:
  11. oo jaki ty mądry jest, wracaj do Moskwy tam do swojej rodziny, a nie będziesz mi tu przeklinał

    1. Shengyy
    2. Nope

      Nope

      woooooooooooooooosh