Poradnik - TreasureChest - Komendy
TreasureChest
Do czego służy?
TreasureChest daje nam możliwość tworzenia odnawialnych skrzynek, bądź skrzynek z taką samą zawartością dla każdego kto ją otworzy.
< > - w tych nawiasach są elementy, które trzeba uzupełnić
[ ] - w tych nawiasach są elementy, które można uzupełnić wedle woli
Jeżeli jest w [ ] tym nawiasie nawias < >, to znaczy, że jak się robi nawias [ ], to trzeba również i tamto uzupełnić.
/tchest count [nick] - pokazuje ile na ile tchestów się znalazło (znalazł dany gracz) w świecie w którym się znajduje(my).
np. /tchest count misia12321
/tchest list [numer strony] - pokazuje koordynaty wszystkich tchestów jakie znaleźliśmy, w świecie, w którym się znajdujemy.
/tchest list-all [numer strony] - pokazuje koordynaty wszystkich tchestów, w świecie, w którym się znajdujemy.
/tchest set - tworzy tchesta, bądź w przypadku, gdy już jest stworzony, odnawia jego zawartość (wpisujemy patrząc się na skrzynię).
To podstawowa komenda w całym TeasureChest.
Najpierw wkładamy zawartość, jaką chcemy mieć w skrzynce, po czym wpisujemy tą komendę patrząc się na skrzynkę.
Bez uprzedniego stworzenia tchesta, żadne komendy na modyfikowanie go nie będzie działać.
/tchest delete - usuwa tchesta (wpisujemy patrząc się na tchesta).
Dodam tylko, że należy ostrożnie wpisywać tą komendę, ponieważ jak jest sporo graczy na serwerze, to może go nawet wyrzucić.
/tchest set-shared - ustawia tchesta tak, by miał zawartość tylko dla pierwszego gracza, który otworzy tego tchesta (wpisujemy patrząc się na tchesta).
Pierwszy gracz, który otworzy tą skrzynkę będzie mieć ustaloną zawartość, reszta graczy, już nie będzie widzieć tchesta jako tchesta (np. nie będzie komunikatu jak się otworzy skrzynię, albo efektu) tylko jako zwykłą skrzynię, to znaczy, że jak ten pierwszy gracz nie tknie zawartości tchesta to nie zniknie ona (tak jak w przypadku normalnego set), czy też nie będzie widoczna tylko dla jednego gracza, lecz będzie widoczna dla wszystkich.
/tchest random [liczba slotów] - tworzy randomową zawartość tchesta (wpisujemy patrząc się na tchesta).
np.
Mamy taką zawartość skrzynki:
Tworzymy tchesta komendą /tchest set
oraz dodajemy do tego /tchest random 3
Gdy otworzymy skrzynkę widzimy to:
(tu inne przykłady, co możemy uzyskać po otworzeniu tej skrzynki)
Więc, da się zauważyć, że zawartość jest losowa i zawsze są trzy sloty.
Jednak jeżeli wpiszemy /tchest random 1
będzie tylko 1 randomowy itemek
/tchest unlimited - tworzy tchesta, z którego można brać ile się chce itemków, bo on cały czas się odnawia (wpisujemy patrząc się na tchesta).
/tchest setmsg [numer (1-3)] [treść wiadomości] - ustawia wiadomość, jaka pojawia się po otworzeniu tchesta (wpisujemy patrząc się na tchesta).
1 oraz 2 działa na wszystkie tchesty, które odnawiają się co jakiś czas, natomiast 3 działa na tchesta, który cały czas się odnawia (/tchest unlimited).
np. /tchest setmsg 1 Witaj
Będzie to wiadomość, która pojawi się zaraz po otworzeniu skrzynki (ten 1 raz, jak mamy tą fajną zawartość)
Przed komendą:
Po komendzie:
np. /tchest setmsg 2 Smuteczek
Będzie to wiadomość, która pojawi się zaraz po otworzeniu skrzynki (ten 2 raz, gdy już nie mamy zawartości)
Przed komendą:
Po komendzie:
np. /tchest setmsg 3 hahaha
Przed komendą:
Po komendzie:
/tchest setforget <dni> <godziny> <minuty> <sekundy> - ustawia co jaki czas ma się odnawiać dana skrzynka (wpisujemy patrząc się na tchesta).
/tchest peek - otwiera 'skrzynkę' w tchescie (wpisujemy patrząc się na tchesta).
Jeżeli wpiszemy tą komendę nie ujrzymy zawartości jaką ma dany tchest, tą co każdy gracz może sobie zabrać, lecz ujrzymy 'skrzynię' do której można swobodnie odkładać itemy bez obaw o zniknięcie ich.
/tchest reward add <efekt> <inne/w niektórych przypadkach tego nie ma)> - dodaje 'efekt', który zostaje nadany graczowi po otwarciu skrzyni. (wpisujemy patrząc się na tchesta).
- bankrobber -> ustawia przynależność gracza do skrzynki.
/tchest reward add bankrobber
Skrzynka będzie mogła być otwierana tylko przez jednego gracza (tego, który ją otworzy jako pierwszy), aż nie zostanie on zabity, bądź nie wyjdzie z gry. Gdy to zrobi to wtedy skrzynka staje się znowu zwykłym tchestem, a efekt znika.
- broadcast -> ustawia wiadomość po otwarciu skrzynki
/tchest reward add broadcast
Gdy to wpiszemy pokazuje nam się komunikat:
Następnie cokolwiek napiszemy na chacie ogólnym (bez ukośnika, tak jakbyśmy chcieli coś na globalnym napisać) zostanie zapisane jako jedna linijka tekstu. Jeżeli chcemy to przerwać (rozmyśliliśmy się, jednak nie chcemy tej wiadomości) wystarczy, że napiszemy na globalnym 'cancel' i znów będziemy mogli normalnie pisać.
Gdy zapiszemy pierwszą linię, pojawia nam się drugi komunikat (każdy następny wygląda podobnie)
Gdy wpiszemy 'ok' na ogólnym, to nam zatwiedzi i będzie tylko wiadomość na jedną linię, tak jak ustawiliśmy.
Gdy wpiszemy 'back' cofnie nas do pierwszej linii, będziemy mogli ją napisać jeszcze raz (np. gdy zrobimy literówkę i chcemy poprawić)
Gdy wpiszemy 'cancel' to zrezygnujemy z całego komunikatu.
Gdy w komunikacie damy '@p' będzie w tamtym miejscu zapisany nick gracza, który otwiera tą skrzynkę.
W taki sposób możemy uzyskać np. taki komunikat:
Tutaj napisałam tak:
/tchest set
/tchest reward broadcast
Witaj @p
Co ty tutaj robisz?
Zgubiłeś się?
Skręć w prawo, by dojść na spawna
Mam nadzieję, że się więcej nie zgubisz
Jak możecie zauważyć, oprócz tego komunikatu po otwarciu skrzyni pokazuje się również komunikat, który możemy zmienić komendą
/tchest setmsg <numer> <treść ogłoszenia>
Jednak on jest widoczny tylko przez tego gracza, który otworzył tą skrzynkę, natomiast ten komunikat, który pojawia się po otwarciu skrzyni widzą wszyscy gracze.
(Do góry otworzyłam na głównym koncie, na dole już na innym koncie)
Czyli można np. dać komunikat '<nick> właśnie odnalazł/a tajemniczą skrzynkę!'
- explosion -> symuluje wybuch
/tchest reward add explosion <wielkość wybuchu>
np. /tchest reward add explosion 4
Gdy wpiszemy tą komendę pojawi nam się komunikat:
Musimy później wybrać blok, przy którym ma być wybuch. Wystarczy się na niego spojrzeć i wpisać na chacie ogólnym 'ok'
Jeżeli wpiszemy 'cancel' to zrezygnujemy z wybuchania skrzynki, gdy ją ktoś otworzy.
Wybuch działa tylko w wypadku, gdy gracz otworzy skrzynkę i ma w niej nagrodę.
Wybuch zadaje obrażenia, nie niszczy bloków.
- fly -> daje możliwość latania graczowi na dany czas
/tchest reward add fly <czas w sekundach>
np. /tchest reward add fly 5
Gracz po otworzeniu skrzyni dostanie możliwość latania przez określony czas.
Efekt działa tylko, gdy gracz otworzy skrzynkę i ma w niej nagrodę.
- food -> napełnia graczowi pasek głodu o wybraną ilość
/tchest reward add food <ilość jedzenia (1-100)>
10 to takie jedno 'mięsko'
np. /tchest reward add food 20
Gdy otworzymy skrzynkę uzupełni nam się 20 punktów głodu (2 mięska)
Efekt działa tylko, gdy otwierana skrzynka ma nagrodę.
- level -> dodaje graczu dany poziom
/tchest reward add level <poziom>
np. /tchest reward add level 1
Za każdym razem jak gracz otworzy skrzynkę (i będzie ona z nagrodą) dostanie on 1 dodatkowy poziom.
- money -> dodaje graczu pieniędzy
/tchest reward add money <pieniądze>
np. /tchest reward add money 10
Za każdym razem jak gracz otworzy skrzynkę (i będzie ona z nagrodą) dostanie on 10$.
- potion -> dodaje graczu efekt
/tchest reward add potion
Gdy wpiszemy tą komendę pokazuje nam się komunikat:
Gdy wpiszemy 'cancel', to zrezygnujemy z opcji efektu.
Gdy wpiszemy jeden z efektów, zostanie on ustawiony, oraz otrzymamy kolejny komunikat:
(ja wybrałam przykładowo efekt 'speed')
Następnie musimy napisać przez jaki czas ma trwać efekt (w sekundach), gdy to napiszemy pojawia nam się komunikat:
(ja wybrałam przykładowo 10 sekund)
Następnie musimy podać jaka ma być moc efektu.
A tutaj są te wszystkie efekty po polsku
- speed -> szybkość
- slow -> spowolnienie
- fast_digging -> pośpiech
- slow_digging -> wyczerpanie
- increase_damage -> siła
- jump -> zwiększony skok
- confusion -> nudności
- regeneration -> regeneracja
- damage_resistance -> odporność
- fire_resistance -> odporność na ognień
- water_breathing -> oddychanie pod wodą
- invisiblity -> niewidzialność
- blindness -> ślepota
- night_vision -> widzenie w ciemności
- hunger -> głód
- weakness -> osłabienie
- poison -> trucizna
- wither -> obumieranie
- health_boost -> zwiększenie życia (te złote serduszka)
- absorption -> absorbcja
- saturation -> absorbcja
Efekt działa tylko w wypadku, gdy gracz otworzy skrzynkę i ma w niej nagrodę.
- redstone -> stawia pochodnie
/tchest reward add redstone
Gdy wpiszemy tą komendę dostajemy komunikat:
Jeżeli wpiszemy 'cancel' to zrezygnujemy z stawiania pochodni
Jeżeli wpiszemy 'ok', kiedy będziemy się patrzeć na czerwoną (zapaloną) czerwoną pochodnię zapisze się ona. Będziemy mogli ją zniszczyć.
Gdy ktoś otworzy skrzynkę (z nagrodą) to ona znowu się pojawi.
- tp -> teleportuje nas do danego regionu (z WorldEdita)
/tchest reward add tp
Gdy wpiszemy tą komendę dostajemy komunikat:
Następnie musimy wpisać komendę //wand
która jest z pluginu WorldEdit, oraz zaznaczyć miejsce gdzie będzie ustawiony teleport. Kliknąć prawym przyciskiem myszy w jednym punkcie i lewym przyciskiem myszy w drugim (po przekątnej) i wpisać na chacie 'ok'
Jeżeli wpiszemy 'cancel', to zrezygnujemy z zaznaczania.
Teleportacja działa tylko w wypadku, gdy gracz otworzy skrzynkę i ma w niej nagrodę.
/tchest reward list - pokazuje listę efektów przypisanych na tchesta.
/tchest reward remove <numer> - usuwa dany efekt.
np. /tchest reward remove 2
/tchest reward clear - usuwa wszystkie efekty z tchesta.
Przygotowanie tego zajęło mi aż 5 godzin .-.
Tak, wiem, że tutaj nie ma wszystkiego .-.
-
1
6 komentarzy
Rekomendowane komentarze