Skocz do zawartości
KrainaMc.pl

Lisiasty świat .-.

  • wpisów
    10
  • komentarzy
    116
  • wyświetleń
    9886

Poradnik - TreasureChest - Komendy


Nastroszona

10792 wyświetleń

TreasureChest

Do czego służy?

TreasureChest daje nam możliwość tworzenia odnawialnych skrzynek, bądź skrzynek z taką samą zawartością dla każdego kto ją otworzy.

< > - w tych nawiasach są elementy, które trzeba uzupełnić

[ ] - w tych nawiasach są elementy, które można uzupełnić wedle woli

Jeżeli jest w [ ] tym nawiasie nawias < >, to znaczy, że jak się robi nawias [ ], to trzeba również i tamto uzupełnić.

/tchest count [nick] - pokazuje ile na ile tchestów się znalazło (znalazł dany gracz) w świecie w którym się znajduje(my).

Spoiler

np. /tchest count misia12321

ScreenShot_20170109020240.png

/tchest list [numer strony] - pokazuje koordynaty wszystkich tchestów jakie znaleźliśmy, w świecie, w którym się znajdujemy.

Spoiler

ScreenShot_20170109020442.png

/tchest list-all [numer strony] - pokazuje koordynaty wszystkich tchestów, w świecie, w którym się znajdujemy.

Spoiler

ScreenShot_20170109020652.png

/tchest set - tworzy tchesta, bądź w przypadku, gdy już jest stworzony, odnawia jego zawartość (wpisujemy patrząc się na skrzynię).

Spoiler

To podstawowa komenda w całym TeasureChest.

Najpierw wkładamy zawartość, jaką chcemy mieć w skrzynce, po czym wpisujemy tą komendę patrząc się na skrzynkę.

 

Bez uprzedniego stworzenia tchesta, żadne komendy na modyfikowanie go nie będzie działać.

/tchest delete - usuwa tchesta (wpisujemy patrząc się na tchesta).

Spoiler

Dodam tylko, że należy ostrożnie wpisywać tą komendę, ponieważ jak jest sporo graczy na serwerze, to może go nawet wyrzucić.

/tchest set-shared - ustawia tchesta tak, by miał zawartość tylko dla pierwszego gracza, który otworzy tego tchesta (wpisujemy patrząc się na tchesta).

Spoiler

Pierwszy gracz, który otworzy tą skrzynkę będzie mieć ustaloną zawartość, reszta graczy, już nie będzie widzieć tchesta jako tchesta (np. nie będzie komunikatu jak się otworzy skrzynię, albo efektu) tylko jako zwykłą skrzynię, to znaczy, że jak ten pierwszy gracz nie tknie zawartości tchesta to nie zniknie ona (tak jak w przypadku normalnego set), czy też nie będzie widoczna tylko dla jednego gracza, lecz będzie widoczna dla wszystkich.

/tchest random [liczba slotów] - tworzy randomową zawartość tchesta (wpisujemy patrząc się na tchesta).

Spoiler

np.

Mamy taką zawartość skrzynki:

ScreenShot_20170109021825.png

Tworzymy tchesta komendą /tchest set

oraz dodajemy do tego /tchest random 3

Gdy otworzymy skrzynkę widzimy to:

ScreenShot_20170109021944.png

(tu inne przykłady, co możemy uzyskać po otworzeniu tej skrzynki)

ScreenShot_20170109022039.pngScreenShot_20170109022054.png

Więc, da się zauważyć, że zawartość jest losowa i zawsze są trzy sloty.

Jednak jeżeli wpiszemy /tchest random 1

będzie tylko 1 randomowy itemek

ScreenShot_20170109022209.pngScreenShot_20170109022218.pngimageproxy.php?img=&key=69cd1bd0c8a9a957imageproxy.php?img=&key=69cd1bd0c8a9a957

ScreenShot_20170109022226.png

/tchest unlimited - tworzy tchesta, z którego można brać ile się chce itemków, bo on cały czas się odnawia (wpisujemy patrząc się na tchesta).

/tchest setmsg [numer (1-3)] [treść wiadomości] - ustawia wiadomość, jaka pojawia się po otworzeniu tchesta (wpisujemy patrząc się na tchesta).

Spoiler
Spoiler

1 oraz 2 działa na wszystkie tchesty, które odnawiają się co jakiś czas, natomiast 3 działa na tchesta, który cały czas się odnawia (/tchest unlimited).

np. /tchest setmsg 1 Witaj

Będzie to wiadomość, która pojawi się zaraz po otworzeniu skrzynki (ten 1 raz, jak mamy tą fajną zawartość)

Przed komendą:

ScreenShot_20170109023245.png

Po komendzie:

ScreenShot_20170109023314.png

np. /tchest setmsg 2 Smuteczek

Będzie to wiadomość, która pojawi się zaraz po otworzeniu skrzynki (ten 2 raz, gdy już nie mamy zawartości)

Przed komendą:

ScreenShot_20170109023446.png

Po komendzie:

ScreenShot_20170109023537.png

np. /tchest setmsg 3 hahaha

Przed komendą:

ScreenShot_20170109023733.png

Po komendzie:

ScreenShot_20170109023806.png

/tchest setforget <dni> <godziny> <minuty> <sekundy> - ustawia co jaki czas ma się odnawiać dana skrzynka (wpisujemy patrząc się na tchesta).

/tchest peek - otwiera 'skrzynkę' w tchescie (wpisujemy patrząc się na tchesta).

Spoiler

Jeżeli wpiszemy tą komendę nie ujrzymy zawartości jaką ma dany tchest, tą co każdy gracz może sobie zabrać, lecz ujrzymy 'skrzynię' do której można swobodnie odkładać itemy bez obaw o zniknięcie ich.

/tchest reward add <efekt> <inne/w niektórych przypadkach tego nie ma)> - dodaje 'efekt', który zostaje nadany graczowi po otwarciu skrzyni. (wpisujemy patrząc się na tchesta).

Spoiler
  • bankrobber -> ustawia przynależność gracza do skrzynki.
Spoiler

/tchest reward add bankrobber

Skrzynka będzie mogła być otwierana tylko przez jednego gracza (tego, który ją otworzy jako pierwszy), aż nie zostanie on zabity, bądź nie wyjdzie z gry. Gdy to zrobi to wtedy skrzynka staje się znowu zwykłym tchestem, a efekt znika.

  • broadcast -> ustawia wiadomość po otwarciu skrzynki
Spoiler

/tchest reward add broadcast

Gdy to wpiszemy pokazuje nam się komunikat:ScreenShot_20170109030812.png

Następnie cokolwiek napiszemy na chacie ogólnym (bez ukośnika, tak jakbyśmy chcieli coś na globalnym napisać) zostanie zapisane jako jedna linijka tekstu. Jeżeli chcemy to przerwać (rozmyśliliśmy się, jednak nie chcemy tej wiadomości) wystarczy, że napiszemy na globalnym 'cancel' i znów będziemy mogli normalnie pisać.

Gdy zapiszemy pierwszą linię, pojawia nam się drugi komunikat (każdy następny wygląda podobnie)ScreenShot_20170109031234.png

Gdy wpiszemy 'ok' na ogólnym, to nam zatwiedzi i będzie tylko wiadomość na jedną linię, tak jak ustawiliśmy.

Gdy wpiszemy 'back' cofnie nas do pierwszej linii, będziemy mogli ją napisać jeszcze raz (np. gdy zrobimy literówkę i chcemy poprawić)

Gdy wpiszemy 'cancel' to zrezygnujemy z całego komunikatu.

Spoiler

Gdy w komunikacie damy '@p' będzie w tamtym miejscu zapisany nick gracza, który otwiera tą skrzynkę.

W taki sposób możemy uzyskać np. taki komunikat:

ScreenShot_20170109031823.png
 

Spoiler

 

Tutaj napisałam tak:

/tchest set

/tchest reward broadcast

Witaj @p

Co ty tutaj robisz?

Zgubiłeś się?

Skręć w prawo, by dojść na spawna :)

Mam nadzieję, że się więcej nie zgubisz :P

 

Jak możecie zauważyć, oprócz tego komunikatu po otwarciu skrzyni pokazuje się również komunikat, który możemy zmienić komendą

/tchest setmsg <numer> <treść ogłoszenia>

Jednak on jest widoczny tylko przez tego gracza, który otworzył tą skrzynkę, natomiast ten komunikat, który pojawia się po otwarciu skrzyni widzą wszyscy gracze.

ScreenShot_20170109032239.png

(Do góry otworzyłam na głównym koncie, na dole już na innym koncie)

Czyli można np. dać komunikat '<nick> właśnie odnalazł/a tajemniczą skrzynkę!'

  • explosion -> symuluje wybuch
Spoiler

/tchest reward add explosion <wielkość wybuchu>

np. /tchest reward add explosion 4

Gdy wpiszemy tą komendę pojawi nam się komunikat:

ScreenShot_20170109033624.png

Musimy później wybrać blok, przy którym ma być wybuch. Wystarczy się na niego spojrzeć i wpisać na chacie ogólnym 'ok'

Jeżeli wpiszemy 'cancel' to zrezygnujemy z wybuchania skrzynki, gdy ją ktoś otworzy.

Wybuch działa tylko w wypadku, gdy gracz otworzy skrzynkę i ma w niej nagrodę.

Wybuch zadaje obrażenia, nie niszczy bloków.

  • fly -> daje możliwość latania graczowi na dany czas
Spoiler

/tchest reward add fly <czas w sekundach>

np. /tchest reward add fly 5

Gracz po otworzeniu skrzyni dostanie możliwość latania przez określony czas.

Efekt działa tylko, gdy gracz otworzy skrzynkę i ma w niej nagrodę.

  • food -> napełnia graczowi pasek głodu o wybraną ilość
Spoiler

/tchest reward add food <ilość jedzenia (1-100)>

Spoiler

10 to takie jedno 'mięsko'

ScreenShot_20170109034747.png

 

np. /tchest reward add food 20

Gdy otworzymy skrzynkę uzupełni nam się 20 punktów głodu (2 mięska)

Efekt działa tylko, gdy otwierana skrzynka ma nagrodę.

  • level -> dodaje graczu dany poziom
Spoiler

/tchest reward add level <poziom>

np. /tchest reward add level 1

Za każdym razem jak gracz otworzy skrzynkę (i będzie ona z nagrodą) dostanie on 1 dodatkowy poziom.

  • money -> dodaje graczu pieniędzy
Spoiler

/tchest reward add money <pieniądze>

np. /tchest reward add money 10

Za każdym razem jak gracz otworzy skrzynkę (i będzie ona z nagrodą) dostanie on 10$.

  • potion -> dodaje graczu efekt
Spoiler

/tchest reward add potion

Gdy wpiszemy tą komendę pokazuje nam się komunikat:ScreenShot_20170109040251.png

Gdy wpiszemy 'cancel', to zrezygnujemy z opcji efektu.

Gdy wpiszemy jeden z efektów, zostanie on ustawiony, oraz otrzymamy kolejny komunikat:

ScreenShot_20170109040427.png

(ja wybrałam przykładowo efekt 'speed')

Następnie musimy napisać przez jaki czas ma trwać efekt (w sekundach), gdy to napiszemy pojawia nam się komunikat:

ScreenShot_20170109040545.png

(ja wybrałam przykładowo 10 sekund)

Następnie musimy podać jaka ma być moc efektu.

Spoiler

A tutaj są te wszystkie efekty po polsku

  • speed -> szybkość
  • slow -> spowolnienie
  • fast_digging -> pośpiech
  • slow_digging -> wyczerpanie
  • increase_damage -> siła
  • jump -> zwiększony skok
  • confusion -> nudności
  • regeneration -> regeneracja
  • damage_resistance -> odporność
  • fire_resistance -> odporność na ognień
  • water_breathing -> oddychanie pod wodą
  • invisiblity -> niewidzialność
  • blindness -> ślepota
  • night_vision -> widzenie w ciemności
  • hunger -> głód
  • weakness -> osłabienie
  • poison -> trucizna
  • wither -> obumieranie
  • health_boost -> zwiększenie życia (te złote serduszka)
  • absorption -> absorbcja
  • saturation -> absorbcja

Efekt działa tylko w wypadku, gdy gracz otworzy skrzynkę i ma w niej nagrodę.

  • redstone -> stawia pochodnie
Spoiler

/tchest reward add redstone

Gdy wpiszemy tą komendę dostajemy komunikat:

ScreenShot_20170109042706.png

Jeżeli wpiszemy 'cancel' to zrezygnujemy z stawiania pochodni

Jeżeli wpiszemy 'ok', kiedy będziemy się patrzeć na czerwoną (zapaloną) czerwoną pochodnię zapisze się ona. Będziemy mogli ją zniszczyć.

Gdy ktoś otworzy skrzynkę (z nagrodą) to ona znowu się pojawi.

  • tp -> teleportuje nas do danego regionu (z WorldEdita)
Spoiler

/tchest reward add tp

Gdy wpiszemy tą komendę dostajemy komunikat:

ScreenShot_20170109043843.png

Następnie musimy wpisać komendę //wand

która jest z pluginu WorldEdit, oraz zaznaczyć miejsce gdzie będzie ustawiony teleport. Kliknąć prawym przyciskiem myszy w jednym punkcie i lewym przyciskiem myszy w drugim (po przekątnej) i wpisać na chacie 'ok'

Jeżeli wpiszemy 'cancel', to zrezygnujemy z zaznaczania.

Teleportacja działa tylko w wypadku, gdy gracz otworzy skrzynkę i ma w niej nagrodę.

 

/tchest reward list - pokazuje listę efektów przypisanych na tchesta.

Spoiler

ScreenShot_20170111004231.png

/tchest reward remove <numer>  - usuwa dany efekt.

Spoiler

np. /tchest reward remove 2

ScreenShot_20170111004702.png

/tchest reward clear - usuwa wszystkie efekty z tchesta.

Spoiler

Przygotowanie tego zajęło mi aż 5 godzin .-.

Tak, wiem, że tutaj nie ma wszystkiego .-.

 

  • Lubię to 1

6 komentarzy


Rekomendowane komentarze

To ogólny poradnik jest. Wiesz jak się wpisze w google frazę 'poradnik treasurechest, to wyskakuje ten mój. Jeżeli ktoś w to wejdzie to może poznać krainę .-.

~Poradnik uległ poprawie

Plus WorldEdita mam w planach, ale teraz trochę zeszły na bok z powodu remontu, oraz nauki. WorldEdit to dość spory plugin. .-. Dużo ss do zrobienia bym miała. XD

 

Edytowane przez Misiaa
Odnośnik do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Inne wpisy

    • Przez shynaille w ♥ Opowieści z Krainy ♥ 12
      Witam was chłopcy. Jeśli nie macie skina to użyjcie jednego z tego wpisu.   (INFO: skin zmienia się komendą /skin <nick gracza>
      -_mob_
      -PDMC
      -Jasiek01
      -jablko 
      Niestety na razie mam tylko tyle, jeśli jakieś znajdę to was poinformuję, miłego dnia :3.
    • Przez Nastroszona w Lisiasty świat .-. 32
      WorldGuard
      Do czego służy?
      Jest to plugin do robienia regionów , ma sporo zastosowań oraz jest podstawą każdego serwera.
      Za pomocą WorldGuarda, można zrobić miejsca, gdzie np. gracze mogą się bić, bądź budować, podczas gdy w innych, już nie będą mogli.
      < > - w tych nawiasach są elementy, które trzeba uzupełnić
      [ ] - w tych nawiasach są elementy, które można uzupełnić wedle woli
      Jeżeli jest w [ ] tym nawiasie nawias < >, to znaczy, że jak się robi nawias [ ], to trzeba również i tamto uzupełnić.
      A więc na sam początek trzeba znać parę podstaw, takich jakimi jest modyfikacja zaznaczenia w WorldEdicie (Jeżeli umiesz WorldEdita, oraz zaznaczanie terenu, to możesz to pominąć ten spoiler).
      Gdy mamy już zaznaczenie, możemy zrobić region.
      /rg define <nazwa> [właściciel] - tworzy region, możemy od razu przypisać do niego właściciela.
      /rg redefine <nazwa regionu> - przenosi zaznaczenie na miejsce, które mamy obecnie zaznaczone (poprawia koordynaty regionu).
      /rg remove <nazwa regionu> - usuwa region.
      /rg addmember <nazwa regionu> <nick>  - dodaje do regionu jako gracza jako gracza.
      /rg removemember <nazwa regionu> <nick> - usuwa gracza (jako gracza) z regionu.
      /rg addowner <nazwa regionu> <nick> - dodaje gracza do regionu jako właściciela.
      /rg removeowner <nazwa regionu> <nick> - usuwa właściciela z regionu.
      /rg setpriority <nazwa regionu> <priorytet> - ustawia regionowi priorytet.
      /rg list - wyświetla listę regionów w danym świecie.
      /rg info [nazwa regionu] - pokazuje nam informacje o regionie w którym aktualnie jesteśmy, bądź o danym regionie.
      /rg setparent <region-dziecko> <region-rodzic> - ustawia rodzica regionu.
      /rg select <nazwa regionu> - ustawia nam zaznaczenie na dany region.
      /rg flag <nazwa regionu> <nazwa flagi> <allow/deny/inne> - dodaje flagę do regionu.
      Podstawowe flagi
      passthrough - możliwość swobodnego budowania graczy w regionie. build - możliwość budowania, działania grawitacji na bloki, przesuwanie się pistonów, itd. block-break - możliwość niszczenia bloków. block-place - możliwość stawiania bloków. pvp - możliwość bicia się. chest-access - możliwość otwierania skrzynek. pistons - możliwość przesuwania się pistonów. tnt - możliwość wybuchania tnt. lighter - możliwość używania zapalniczki. ride - możliwość jazdy na zwierzętach. use - możliwość używania dzwigni, przycisków, itd.. vehicle-place - możliwość stawiania wagoników, łódek. vehicle-destroy - możliwość niszczenia wagoników, łódek. sleep - możliwość spania w łóżku. mob-damage - możliwość zadawania graczom obrażeń przez potworki. mob-spawning - możliwość spawnowania się potworków i zwierząt. invincible - możliwość śmierci (coś jak /god). exp-drops - możliwość wypadania punktów doświadczenia. creeper-explosion - możliwość niszczenia bloków przez wybuchające creepery. other-explosion - możliwość niszczenia bloków przez inne wybuchy (np. łóżko w netherze/endzie). enderdragon-block-damage - możliwość niszczenia bloków przez smoka kresu. ghast-fireball - możliwość niszczenia bloków poprzez kule ghasta. enderman-grief - możliwość podnoszenia bloków przez endermany. exit - możliwość wyjścia z regionu. entity-painting-destroy - możliwość niszczenia obrazów. entity-item-frame-destroy - możliwość niszczenia ramek na przedmioty. enderpearl - możliwość używania pereł endermana. fall-damage - możliwość dostawania obrażeń od upadku. item-pickup - możliwość podnoszenia itemów. item-drop - możliwość wyrzucenia itemków. snow-fall - możliwość tworzenia się śniegu (np. jak pada śnieg w biomie zimowym). snow-melt - możliwość roztapiania się śniegu (np. od pochodni). ice-form - możliwość zamarzania wody. ice-melt - możliwość topnienia lodu. leaf-deay - możliwość znikania liści. grass-growth - możliwość porastania trawy na dircie. vine-growth - możliwość rośnięcia lian. send-chat - możliwość pisania na chacie ogólnym. receive-chat - możliwość otrzymywania wiadomości napisane przez innych graczy na chacie ogólnym. fire-spread - możliwość rozprzestrzeniania się ognia. lava-fire - możliwość podpalania bloków przez lawę. potion-splash - możliwość rzucania miksturek. entry - możliwość wejścia do regionu. deny-spawn - blokuje spawnowanie się wybranych potworków.
      entry-deny-message - nadaje komunikat po wejściu, mimo iż się nie da wejść na region.
      greeting - po wejściu na region pojawia się komunikat.
      farewell - po wyjściu z regionu pojawia się komunikat.
      game-mode - po wejściu do regionu zmienia na się tryb gry.
      time-lock - czas będzie stać w miejscu.
      blocked-cmds - blokuje wybrane komendy.
      allowed-cmds - daje dostęp do wybranych komend (reszta jest zablokowana).
       
    • Przez Nastroszona w Lisiasty świat .-. 10
      AuthMe
      Do czego służy?
      Jest to plugin pozwalający zabezpieczyć serwer w trybie offline przed włamaniami na konta graczy. Dzięki niemu, gracze mogą się zarejestrować.
      < > - w tych nawiasach są elementy, które są wymagane
      [ ] - w tych nawiasach są elementy, które są opcjonalne
      Jeżeli jest w [ ] tym nawiasie nawias < >, to znaczy, że jak się robi nawias [ ], to trzeba również i tamto uzupełnić
      /login <hasło> - za pomocą tej komendy się logujemy (przed zalogowaniem).
      /register <hasło> <hasło> - za pomocą tej komendy się rejestrujemy (przed zalogowaniem).
      /email add <email> <email> - dodajemy email, na który będzie wysłane zapomniane hasło (po zalogowaniu).
      /email change <stary email> <nowy email> - zmienia email (po zalogowaniu).
      /email recovery <email> - wysyła nam na emaila zapomniane hasło (przed zalogowaniem).
      /logout - wylogowuje nas (po zalogowaniu).
      /unregister <nasze hasło> - odrejestrowuje nas (po zalogowaniu).
      /changepassword <stare hasło> <nowe hasło> - zmienia hasło (po zalogowaniu).
      /email show - pokazuje nasz obecny email.
      /authme register <nick> <hasło> - rejestruje gracza.
      /authme unregister <nick> - odrejestrowuje gracza.
      /authme changepassword <nick> <nowe hasło> - zmienia hasło gracza.
      /authme lastlogin <nick> - pokazuje kiedy ostatnio gracz się logował, jakie miał ip wtedy.
      /authme setspawn -> ustawia miejsce gdzie pojawiaja się gracze po raz  pierwszy po wejściu na serwer. Ustawiając w odpowiedni sposób plugin można spowodować, że za każdym razem gracz będzie tam trafiać.
      /authme accounts <nick/ip> - pokazuje konta gracza zarejestrowane z tego samego ip.
      /authme chgemail <nick> <email> - zmienia email gracza.
      /authme spawn - teleportuje na wcześniej zdefiniowany spawn.
      /authme getemail <nick> - podaje nam email, który ustawił dany gracz.
      /authme switchantibot <on/off> - włącza/wyłącza ochronę antybota wbudowanego w AuthMe. W większości przypadków wystarcza do zablokowania małych i średnich ataków.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...