Poradnik - WorldGuard - Komendy
WorldGuard
Do czego służy?
Jest to plugin do robienia regionów , ma sporo zastosowań oraz jest podstawą każdego serwera.
Za pomocą WorldGuarda, można zrobić miejsca, gdzie np. gracze mogą się bić, bądź budować, podczas gdy w innych, już nie będą mogli.
< > - w tych nawiasach są elementy, które trzeba uzupełnić
[ ] - w tych nawiasach są elementy, które można uzupełnić wedle woli
Jeżeli jest w [ ] tym nawiasie nawias < >, to znaczy, że jak się robi nawias [ ], to trzeba również i tamto uzupełnić.
(Na potrzeby nauki mam cheaty, które wspomagają zaznaczenie WorldEditem, normalnie nie widać zaznaczenia)
A więc na sam początek trzeba znać parę podstaw, takich jakimi jest modyfikacja zaznaczenia w WorldEdicie (Jeżeli umiesz WorldEdita, oraz zaznaczanie terenu, to możesz to pominąć ten spoiler).
Tutaj więcej o WorldEdicie! *Klik*
Wpisując komendę //wand dostajemy magiczną różdżkę () dzięki której możemy zrobić zaznaczenie, domyślnie mamy ustawione zaznaczenie na 'cuboid', czyli klikamy prawym przyciskiem myszy na jednym rogu zaznaczenia, oraz po przekątnej lewym przyciskiem myszy na drugim rogu zaznaczenia. Jeżeli chcemy mieć zaznaczenie na całą wysokość świata (od 0 do 256 kratki) możemy wpisać //expand vert a nasze dotychczasowe się powiększy. Tak samo samą komendą //expand można zdziałać cuda, np. //expand <wartość> <kierunek> powiększa zaznaczenie o daną wartość w wyznaczonym kierunku.
- South
- West
- North
- East
- up
- down
Można też zmienić zaznaczenie z cuboidu na poligon, dzięki niemu możemy zaznaczyć bardziej 'elastycznie', mianowicie zaznaczenie cuboidem wygląda mniej więcej tak:
Natomiast zaznaczenie poligonem wygląda mniej więcej tak:
(Powtarzam, normalnie gracz nie widzi zaznaczenia, to tylko przykład jak to mniej więcej wygląda)
Z tego Screena, można się domyślić, że zaznaczanie z poligonem też oznacza więcej zabawy, klikasz lewym przyciskiem myszy na 'start', a każdy następny punkt 'zaczepienia' zaznaczasz prawym przyciskiem myszy, podobnie jak z cuboidem możesz zaznaczyć od 0 do 256 kratki komendą //expand vert
Jest dużo innych sposobów modyfikacji zaznaczenia, ale to raczej się najbardziej przyda .-.
Gdy mamy już zaznaczenie, możemy zrobić region.
/rg define <nazwa> [właściciel] - tworzy region, możemy od razu przypisać do niego właściciela.
/rg redefine <nazwa regionu> - przenosi zaznaczenie na miejsce, które mamy obecnie zaznaczone (poprawia koordynaty regionu).
/rg remove <nazwa regionu> - usuwa region.
/rg addmember <nazwa regionu> <nick> - dodaje do regionu jako gracza jako gracza.
np. /rg addmember misia Misiaa
Jeżeli chcemy dodać do regionu jakąś rangę (z pluginu PermissionsEx) możemy zamiast nicku wpisać g:<grupa>
np. /rg addmember misia g:Vip
Można łatwo zauważyć, że nicki graczy mają gwiazdki po prawej, a grupy mają gwiazdki po lewej, w ten sposób można łatwo zobaczyć, czy w danym regionie jest dodany gracz, czy grupa.
Jeżeli dodamy do regionu jakiegoś gracza, bądź grupę będzie mógł on budować na regionie pomimo flagi passthrough deny (jak będzie build deny, to już nie będzie mógł budować), czy będzie mógł na niego wejść pomimo flagi entry deny.
/rg removemember <nazwa regionu> <nick> - usuwa gracza (jako gracza) z regionu.
np. /rg removemember misia Misiaa
Jeżeli chcemy usunąć jakąś rangę z regionu wpisujemy zamiast nicku gracza g:<grupa>
np. /rg removemember misia g:vip
/rg addowner <nazwa regionu> <nick> - dodaje gracza do regionu jako właściciela.
Dodam tylko, że jak tworzymy region, to nie musimy siebie dodawać, bo tak jakby jesteśmy dodani do wszystkich regionów
np. /rg addowner misia Gosiiia
Jeżeli chcemy dodać do regionu jakąś rangę (z pluginu PermissionsEx) możemy zamiast nicku wpisać g:<grupa>
np. /rg addowner misia g:Vip
Można łatwo zauważyć, że nicki graczy mają gwiazdki po prawej, a grupy mają gwiazdki po lewej, w ten sposób można łatwo zobaczyć, czy w danym regionie jest dodany gracz, czy grupa.
/rg removeowner <nazwa regionu> <nick> - usuwa właściciela z regionu.
np. /rg removeowner misia Gosiiia
Dosłownie usuwam właściciela z regionu xd
Jeżeli chcemy usunąć jakąś rangę z regionu wpisujemy zamiast nicku gracza g:<grupa>
np. /rg removeowner misia g:vip
/rg setpriority <nazwa regionu> <priorytet> - ustawia regionowi priorytet.
Używamy tego, gdy robimy region w regionie. np. chcemy zrobić region bez pvp, a w nim region z pvp. W takim wypadku ten region co jest w środku musi mieć większy priorytet od tego, w którym się znajduje.
np. mamy region nonpvp, który ma priorytet 0, chcemy zrobić w nim region pvp to ustawiamy mu priorytet 1.
Jeżeli tego, nie zrobimy region pvp po prostu nie będzie działać.
np. /rg setpriority misia 1
/rg list - wyświetla listę regionów w danym świecie.
/rg info [nazwa regionu] - pokazuje nam informacje o regionie w którym aktualnie jesteśmy, bądź o danym regionie.
/rg setparent <region-dziecko> <region-rodzic> - ustawia rodzica regionu.
To wygląda mniej więcej tak, region dziecko jest podpięty pod region rodzic, otrzymuje od niego wszystkie flagi, jednak w drugą stronę to już nie działa, region rodzic nie ma nic wspólnego z dzieckiem.
Zawsze to tłumaczyłam sobie tak:
Rodzic oddaje dziecko do domu dziecka i nie chce mieć z nim nic wspólnego, jednak dziecko odziedziczyło po rodzicu cechu wyglądu czy charakteru.
Region 'spawn' ma wszystkie swoje flagi + te z nobuild, a nobuild ma tylko te swoje.
/rg select <nazwa regionu> - ustawia nam zaznaczenie na dany region.
/rg flag <nazwa regionu> <nazwa flagi> <allow/deny/inne> - dodaje flagę do regionu.
Jest sporo tych flag
Ja flagi dzielę na te, z 'komentarzem' i na te bez.
Te bez komentarza mają np. /rg flag misia pvp allow
albo /rg flag misia build deny
natomiast te z komentarzem wyglądają trochę inaczej, np. /rg flag misia greeting przykładowy tekst
Jeżeli robimy region w regionie, to nie dodajemy znowu tych wszystkich flag. Dodajemy tylko te, co chcemy zmienić, bądź te co nie ma ich w regionie w którym region się znajduje.
Nie robimy tez bezsensownych flag typu receive-chat allow, bo to bez sensu, bo to automatycznie jest ustawione, ze można odbierać wiadomości z chatu ogolnego
Podstawowe flagi
Flagi bez komentarza
- passthrough - możliwość swobodnego budowania graczy w regionie.
- build - możliwość budowania, działania grawitacji na bloki, przesuwanie się pistonów, itd.
- block-break - możliwość niszczenia bloków.
- block-place - możliwość stawiania bloków.
- pvp - możliwość bicia się.
- chest-access - możliwość otwierania skrzynek.
- pistons - możliwość przesuwania się pistonów.
- tnt - możliwość wybuchania tnt.
- lighter - możliwość używania zapalniczki.
- ride - możliwość jazdy na zwierzętach.
- use - możliwość używania dzwigni, przycisków, itd..
- vehicle-place - możliwość stawiania wagoników, łódek.
- vehicle-destroy - możliwość niszczenia wagoników, łódek.
- sleep - możliwość spania w łóżku.
- mob-damage - możliwość zadawania graczom obrażeń przez potworki.
- mob-spawning - możliwość spawnowania się potworków i zwierząt.
- invincible - możliwość śmierci (coś jak /god).
- exp-drops - możliwość wypadania punktów doświadczenia.
- creeper-explosion - możliwość niszczenia bloków przez wybuchające creepery.
- other-explosion - możliwość niszczenia bloków przez inne wybuchy (np. łóżko w netherze/endzie).
- enderdragon-block-damage - możliwość niszczenia bloków przez smoka kresu.
- ghast-fireball - możliwość niszczenia bloków poprzez kule ghasta.
- enderman-grief - możliwość podnoszenia bloków przez endermany.
- exit - możliwość wyjścia z regionu.
- entity-painting-destroy - możliwość niszczenia obrazów.
- entity-item-frame-destroy - możliwość niszczenia ramek na przedmioty.
- enderpearl - możliwość używania pereł endermana.
- fall-damage - możliwość dostawania obrażeń od upadku.
- item-pickup - możliwość podnoszenia itemów.
- item-drop - możliwość wyrzucenia itemków.
- snow-fall - możliwość tworzenia się śniegu (np. jak pada śnieg w biomie zimowym).
- snow-melt - możliwość roztapiania się śniegu (np. od pochodni).
- ice-form - możliwość zamarzania wody.
- ice-melt - możliwość topnienia lodu.
- leaf-deay - możliwość znikania liści.
- grass-growth - możliwość porastania trawy na dircie.
- vine-growth - możliwość rośnięcia lian.
- send-chat - możliwość pisania na chacie ogólnym.
- receive-chat - możliwość otrzymywania wiadomości napisane przez innych graczy na chacie ogólnym.
- fire-spread - możliwość rozprzestrzeniania się ognia.
- lava-fire - możliwość podpalania bloków przez lawę.
- potion-splash - możliwość rzucania miksturek.
- entry - możliwość wejścia do regionu.
Jeżeli chcemy zrobić np. strefę vipa, musimy ustawić flagę entry na deny oraz dodać grupę vipa jako graczy.
Flagi z komentarzem
deny-spawn - blokuje spawnowanie się wybranych potworków.
np. /rg flag misia deny-spawn cow, pig, sheep
entry-deny-message - nadaje komunikat po wejściu, mimo iż się nie da wejść na region.
np. /rg flag misia entry-deny-message Hej! Nie możesz tutaj wejść!
greeting - po wejściu na region pojawia się komunikat.
np. /rg flag misia greeting Witaj!
farewell - po wyjściu z regionu pojawia się komunikat.
np. /rg flag misia farewell &2Żegnaj :c
game-mode - po wejściu do regionu zmienia na się tryb gry.
np. /rg flag misia game-mode creative
możliwe do wyboru:
- adventure
- survival
- creative
time-lock - czas będzie stać w miejscu.
np. /rg flag misiaa 0
(będzie cały czas dzień, noc to np 14000, można dać też day, night, itd.)
blocked-cmds - blokuje wybrane komendy.
np. /rg flag misia blocked-cmds spawn, home, fly
Jeżeli damy flagę allowed-cmds, to nie dajemy blocked-cmds, ponieważ to bez sensu .-.
allowed-cmds - daje dostęp do wybranych komend (reszta jest zablokowana).
np. /rg flag misia allowed-cmds kit, msg, tpa
Wiem, wiem. Nie ma tu wszystkiego, ale i tak spędziłam tutaj ponad 3h xd
I no, trochę się napracowałam .-.
-
3
-
2
29 komentarzy
Rekomendowane komentarze