Skocz do zawartości
KrainaMc.pl

TurboBlog

  • wpisów
    11
  • komentarzy
    51
  • wyświetleń
    521

Tak się jeździ w Rosji - czyli jakimi markami szczyci się największy kraj świata


TajfereQ

285 wyświetleń

Witajcie,

Zgodnie z prośbą, dzisiaj opowiem wam troszkę o markach, których rodzimym krajem jest właśnie Rosja. Choć rosyjska motoryzacja nie jest oszałamiająco rozwinięta, a na dodatek może się nie jednemu kojarzyć ona głównie z "słowiańskimi" Ładami, czy różnymi typowo radzieckimi ciężarówkami, takimi jak UAZ, działający od 1941 roku i zajmujący się pojazdami terenowymi i dostawczymi; KamAZ, z datą założenia 1969 rok, produkujący właśnie samochody ciężarowe; czy ZiŁ z działalnością od 1916, producentem pojazdów ciężarowych i autobusów, ale także luksusowych i opancerzonych; to można wśród nich znaleźć także takie, których mogliśmy się nawet nie spodziewać, a na myśli mam takie marki jak Aviar Motors, dwuletniego, moskiewskiego producenta sportowych samochodów elektrycznych; Aurus, również dwuletni producent luksusowych samochodów osobowych; a także Marussia Motors, specjalizująca się w samochodach sportowych, która działała od 2007 do 2014 roku.

russia-flag.jpg.c1a57802673ffb8a06c67c81463c405e.jpg

 

Łady raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. Marka ta swoje pierwsze kroki zaczęła stawiać w 1966 roku, kiedy to podpisana została licencja Fiata 124, na której podstawie cztery lata później ruszyła produkcja samochodu, którego pełna nazwa brzmiała WAZ 2101 Żyguli (Łada 2101). Wraz z rozwojem konstrukcji tego pojazdu, powstawały kolejne modele.

Sama nazwa marki Łada jest nazwą przeznaczoną na rynek zewnętrzny, natomiast rodzimie jest to właśnie WAZ. Jednymi z bardziej znanych modeli (a przynajmniej tak myślę) jest Łada Niva z 1977 roku - jest to mały samochód terenowy z bardzo charakterystyczną sylwetką. Sam mogę przyznać, że nie raz widziałem już ten pojazd w Polsce. Mogę nawet stwierdzić, że są osoby, którym ten konkretnie samochód kojarzy się z typowo rosyjskimi osobistymi środkami transportu. Kolejnym z modeli Łady, cieszących się (tak myślę) popularnością jest Łada 2105, która do złudzenia przypomina Fiata 125p, zresztą tak samo jak WAZ 2101 Fiata 124. Najnowszym modelem Łady jest Niva Travel.

2085556103_z25521114AMPLada-4x4-2020.thumb.jpg.efde79bf6846fec5549165264c70c11f.jpg

 

UAZ (skrót Uljanowskij Awtomobilnyj Zawod) to, tak jak już wspomniałem wyżej, producent pojazdów dostawczych, którymi może nie wiedziesz wszędzie, ale na pewno nie jeden trudny teren przejadą. Zresztą, tak jak Łady, nie musze go przedstawiać aż tak szczegółowo, bo większość osób zainteresowanych motoryzacją na szerokich horyzontach będą z tą marką obeznane. Swoją główną siedzibę, producent ten posiada w mieście Uljanowsk, co zresztą zawarte jest w nazwie.

UAZ powstał podczas II wojny światowej, w 1941 roku, kiedy to podczas ucieczki z Moskwy przed wojskami niemieckimi postanowiono ewakuować zakłady produkcyjne, z pośród których jednym z nich była fabryka ciężarówek z szyldu ZiS. Wszystkie pojazdy mieszczące się w fabryce przetransportowano do oddalonego o prawie 900km Uljanowska, gdzie rok później rozpoczęto produkcję przeznaczoną dla wojska.

Jako pierwszym pojazdem UAZ, po wojnie, była uniwersalna półtoratonowa ciężarówka, która swoje przeznaczenie miała w odbudowie powojennej Rosji. W 1954 roku marka zajęła się także produkcją samochodów terenowych GAZ-69 pod oznaczeniem UAZ-69, a cztery lata później - lekkimi, terenowymi pojazdami dostawczymi i lekkich ciężarówek.

GAZ-69M.thumb.jpg.ab096a6e86959a59115e3b8b437f729b.jpg

 

KamAZ (skrót Kamskij Awtomobilnyj Zawod) to bardzo popularna rosyjska marka pojazdów ciężarowych. Swoją siedzibę mieści ona w miejscowości Nabierieżnyje Czełny. Powstała ona w 1969 roku, jednak pierwszy pojazd tej marki wyjechał z linii produkcyjnej dopiero w 15 lutego 1976 roku. Tego samego roku, pod sam koniec, bo 29 grudnia KamAZ oficjalnie otworzył swoje zakłady produkcyjne.

W roku 1990 roku rząd postanowił utworzenie spółki KAMAZ Incorporated, która była pierwszą taką spółką na terenie ZSRR.

fb345a7d2076b7cca99e1ed024e.thumb.png.a89bb89636fb9828b76b7a5ea527ccb4.png

 

ZiŁ (skrót Zakład imienia Lichaczowa) to tak jak już wspominałem, producent, który może szczycić się jednocześnie pojazdami ciężarowymi, autobusami jak i luksusowymi limuzynami.

Powstała w 1916 roku marka, nosiła najpierw nazwę Awtomobilnoje Moskowskoje Obczestwo (AMO), a 17 lat później przemianowana została na ZiS (skrót Zawod Imieni Stalina), ale ta nazwa także nie była trwała i ostatecznie, do dzisiaj dawne AMO/ZiS nosi nazwę ZiŁ. Co warto powiedzieć, to dawniej marka ta szczyciła się byciem jednym z największych producentów właśnie samochodów ciężarowych, ale także sprzętu wojskowego w Związku Radzieckim.

492617323_unnamed(1).jpg.597fe22e41793942de22e6aeaadc1a70.jpg

 

Wszystkie marki, które omówiłem wcześniej, to producenci, których mogliście się spodziewać we wpisie o rosyjskiej motoryzacji. Teraz pokrótce omówię dodatkowe trzy, na które raczej nikomu nie wpadło do głowy, że pojawią się w tym wpisie.

 

Aviar Motors - to producent sportowych samochodów elektrycznych, który powstał w 2018 roku, a więc nie dawno. Założyciel marki, Aleksiej Racziew chciał kontynuować rozwój rodzimej produkcji pojazdów z gatunku elektrycznych, a jego celem jest stworzenie pojazdu, który będzie nowoczesną interpretacją kultowego Forda Mustanga z 1967, jednocześnie wsadzając do niego technologie niczym z Tesli. Samochód ten aktualnie nosi nazwę Aviar R67

R67-elektryczny-Mustang.thumb.jpg.7185b40683d4e314f24e3cce6ffcc1d0.jpg

 

Aurus - także trzyletnia, powstał z powołania Władimira Putina jako marka produkująca samochody luksusowe przeznaczone głównie dla rządu. W dalszej historii przeznaczenie poszerzyło się o zamożnych klientów z Rosji, ale także innych państw. W roku 2019 marka miała zostać zarejestrowana do państw europejskich, jednak spotkała się z wieloma zażaleniami innych koncernów o zbyt podobną nazwę (Toyota Auris, Lamborghini Urus, Michelin (opony Taurus))

aurus-add.jpeg.d47392e4f4dced65d314209b77fbf4d6.jpeg

 

Marussia Motors - to już zlikwidowana marka samochodów sportowych, która działała od 2007 do 2014 roku. Była ona także zaangażowana w wyścigi Formuły 1. Założona została przez Nikołaja Fomienko, Jefima Ostrowskiego i Andrieja Czegłakowa. W swojej gamie modeli, Marussia miała samochody sportowe o oznaczeniach B1 i B2 z silnikami umieszczonymi centralnie oraz jednego SUV'a o oznaczeniu F2

Marussia_B2.thumb.jpg.75b261428bd633927cdd86c70b9cd39f.jpg

 

 

 

 

 

Dziękuję za przeczytanie tego krótkiego wpisu i mam nadzieję, że zaciekawił was. W razie uwag, lub pomysłów na kolejne wpisy zapraszam do sekcji komentarzy, bo to właśnie wy tworzycie pomysł, a ja go tylko realizuje. Miłego dnia!

 

 

Wszelkie zdjęcia zawarte we wpisie nie są mojej własności i zostały zaczerpnięte z internetu.

Do tworzenia wpisów korzystam z wielu źródeł internetowych i staram się, aby informacje zawarte były jak najbardziej rzetelne, jednak w razie nie ścisłości, proszę o zawiadomienie mnie.

  • Lubię to 1

4 komentarze


Rekomendowane komentarze

Dnia 10.04.2021 o 16:18, Yoda_woda_sodowa napisał:

nikt nie chce czytać o jakimś nędznym detroit! Tylko Staliningrad!!!

No to wypad do rosji jak nie pasi ci ojczyzna demokracji USA!!!!!

Odnośnik do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Inne wpisy

    • Przez Toshiro w KMC Technology 26
      Siema!
      Wiem, że miał być wpis o tworzeniu serwera Discord, ale
      wiadomo plany mogą się pozmieniać.
      Różnie ze mną bywa.
      W tym wpisie omówimy sobie plugin
      "LuckPerms"

       
      Co to za plugin i jak działa?
      LuckPerms - Zaawansowany plugin do tworzenia rang, ustawiania ich permisji
      i nie tylko. Podobny jest do PermissionsEx jednak różni się opcjami
      oraz rozmaitymi dodatkami. A jak on działa?
      Wpierw tworzymy naszą rangę, potem nadajemy jej kolorek i permisje.
      Na koniec ustawiamy jej wagę, czyli wielkość rangi (Czy ma być ona najwyżej lub najniżej 
      ze wszystkich).
      Ten plugin dostępny jest na wersje:
      - Starsze (1.7 i 1.10),
      - Nowsze (1.12 - 1.14),
      - Najnowsze ( 1.15 - 1.16).
      Konfiguracja pluginu
      Podstawowa konfiguracja config.yml
      Akurat nie muszę tutaj nic konfigurować, ponieważ nie ma takiej potrzeby.
      Spolszczenie macie od razu wgrane w plugin.
      Komendy i permisje
      Ponieważ permisji jak i komend na prawdę jest dużo postanowiłem
      je podzielić w dwóch wpisach.
      Komendy i permisje cz.1:
      Koniec!
      Podsumowanie będzie w cz. 2.
      Spodobał Ci się wpis?
      Napisz w komentarzu.
      Pamiętajcie, one mnie motywują do pracy.
      Pisanie takiego wpisu zajmuje trochę czasu (nawet od 2 - 4h).\
      Zależy oczywiście jaki to wpis.
      To tyle!
      ~Kao
    • Przez Macialowskyyy w Świat wszystkiego 8
      Hej!
      Dzisiaj przedstawię wam, skrypt na sklep w GUI!
      To dzięki wam pojawia się taki wpis!

      Chciałbym zaznaczyć też, że to nie jest PLAGIAT!
      Ten wpis jest w celu pokazania wam jak się robi taki skrypt i może pomóc wam w nauce skripta.
      Miłego czytania ;D!
      -=-=+=-=-
      1. Przygotowanie.
      Do tego projektu musimy posiadać plugin "Skript", oraz dodatek (addon), "SkQuery"
      (Ten addon jest po to, aby GUI działało.)
      Skrypt, który podam, zapisujemy w folderze ze skryptami i końcówką .sk!
      -=-=+=-=-
      2. Kod.
      variables: {tokeny.%player%} = 0 command /itemshop [<text>] [<number>] [<text>] [<offlineplayer>]: executable by: console trigger: if arg 1 is "dodaj": add arg-2 to {tokeny.%arg-3%} broadcast "" broadcast "&7Gracz &c%arg-3% &7Zakupil w sklepie &c%arg-2% &7tokenow!" broadcast "" stop command /citemshop [<text>]: trigger: if arg 1 is "1": if {tokeny.%player%} < 500: send "[SERWER] &7: &aNie masz wystarczajacej ilosci tokenow! Kupisz je na &e[STRONA]" stop if {tokeny.%player%} > 500: subtract 500 from {tokeny.%player%} execute console command "" #TU PODAJESZ KOMENDE OD SWOJEGO PLUGINU NA RANGI - W MIEJSCU GRACZA WPISUJESZ '%{podaruj::%player%}%' broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" broadcast "" broadcast " &7Gracz &e%player% &7zakupil range &e[RANGA] &7na &e[CZAS] dni" broadcast " &7Zajrzyj pod: &e/sklep" broadcast "" broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" stop if {tokeny.%player%} = 500: subtract 500 from {tokeny.%player%} execute console command "" #TU PODAJESZ KOMENDE OD SWOJEGO PLUGINU NA RANGI - W MIEJSCU GRACZA WPISUJESZ '%{podaruj::%plyare%}%' broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" broadcast "" broadcast " &7Gracz &e%player% &7zakupil range &e[RANGA] &7na &e[CZAS] dni" broadcast " &7Zajrzyj pod: &e/sklep" broadcast "" broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" stop if arg 1 is "1podaruj": if {tokeny.%player%} < 500: send "[SERWER] &7: &aNie masz wystarczajacej ilosci tokenow! Kupisz je na &e[STRONA]" if {tokeny.%player%} > 500: subtract 500 from {tokeny.%player%} execute console command "" #TU PODAJESZ KOMENDE OD SWOJEGO PLUGINU NA RANGI - W MIEJSCU GRACZA WPISUJESZ '%{podaruj::%plyare%}%' broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" broadcast "" broadcast " &7Gracz &e%player% &7podarowal &e%{podaruj::%player%}% &7range &E[RANGA] &bna &e[CZAS] dni" broadcast " &7Zajrzyj pod: &e/sklep" broadcast "" broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" stop if {tokeny.%player%} = 500: subtract 500 from {tokeny.%player%} execute console command "" #TU PODAJESZ KOMENDE OD SWOJEGO PLUGINU NA RANGI - W MIEJSCU GRACZA WPISUJESZ '%{podaruj::%plyare%}%' broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" broadcast "" broadcast " &7Gracz &e%player% &7podarowal &e%{podaruj::%player%}% &7range &E[RANGA] &bna &e[CZAS] dni" broadcast " &7Zajrzyj pod: &e/sklep" broadcast "" broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" stop command /sklep [<text>] [<text>]: trigger: open chest with 4 rows named "&8Sklep - &b&l[PODAJ NAZWE]" to player wait 1 tick format slot 0 of player with grass named "&d&l[PODAJ RANGE]" with lore "","&cTokeny kupisz na naszej stronie!","&e[PODAJ STRONE]","","&fInformacje o usludze:"," &7+ &fKoszt: &e[PODAJ KWOTE] PLN"," &7+ &fZa range zaplacisz"," &7+ &e[PODAJ KWOTE] PLN SMS"," &7+ &e[PODAJ KWOTE] PLN PayPal"," &7+ &e[PODAJ KWOTE] PLN PSC"," &7+ &fCzas trwania: &e[CZAS TRWANIA] dni","&fPrzywileje:"," &7+ &f[TU PODAJESZ]","&fDodatki:"," &7[TU PODAJESZ]","&fPrzy zakupie otrzymasz:" and " [TU PODAJESZ]" to close then run [execute player command "citemshop 1"] format slot 27 of player with diamond named "&a&lStan Konta" with lore "" and "&fStan konta: &e%{tokeny.%player%}%" to close stop command /podaruj [<offlineplayer>]: trigger: if arg-1 is set: set {podaruj::%player%} to offlineplayer-arg open chest with 4 rows named "&8Sklep - &b&l[PODAJ NAZWE]" to player wait 1 tick format slot 0 of player with grass named "&d&l[PODAJ RANGE]" with lore "","&cTokeny kupisz na naszej stronie!","&e[PODAJ STRONE]","","&fInformacje o usludze:"," &7+ &fKoszt: &e[PODAJ KWOTE] PLN"," &7+ &fZa range zaplacisz"," &7+ &e[PODAJ KWOTE] PLN SMS"," &7+ &e[PODAJ KWOTE] PLN PayPal"," &7+ &e[PODAJ KWOTE] PLN PSC"," &7+ &fCzas trwania: &e[CZAS TRWANIA] dni","&fPrzywileje:"," &7+ &f[TU PODAJESZ]","&fDodatki:"," &7[TU PODAJESZ]","&fPrzy zakupie otrzymasz:" and " [TU PODAJESZ]" to close then run [execute player command "citemshop 1podaruj"] format slot 27 of player with diamond named "&a&lStan Konta" with lore "" and "&fStan konta: &e%{tokeny.%player%}%" to close stop command /tokeny [<text>] [<text>] [<number>] [<offlineplayer>]: trigger: if arg 1 is not set: send "[SERWER] &cTwoj stan konta: &e%{tokeny.%player%}%&c!" stop if player has permission "sklep.sklep": if arg 1 is "admin": if arg 2 is not set: send "[SERWER]" send "" send "&c/tokeny add &7<ilosc> <gracz>" send "&c/tokeny reset &7<gracz>" send "&c/tokeny remove &7<ilosc> <gracz>" send "" send "[SERWER]" if arg 2 is "add": add arg-3 to {tokeny.%offlineplayer-arg%} send "&bPomyslnie dodano graczu &c%offlineplayer-arg% &e%arg-3% &btokenow!" stop if arg 2 is "reset": set {tokeny.%offlineplayer-arg%} to 0 send "&bPomyslnie zresetowano graczu &c%offlineplayer-arg% &btokeny!" stop if arg 2 is "remove": subtract arg-3 from {tokeny.%offlineplayer-arg%} send "&bPomyslnie usunieto graczu &c%offlineplayer-arg% &e%arg-3% &btokenow!" stop -=-=+=-=-
      3. Przygotowanie.
      Teraz wam pokażę jak skonfigurować skrypt pod swoje upodobania.
      if {tokeny.%player%} > 500: subtract 500 from {tokeny.%player%} W miejscu 500 ustawiamy swoją cenę.
      W miejscach "[SERWER]", itp. ustawiamy swoje nazwy.
      Jeżeli chcemy dodać do swojego sklepu możliwość kupna, wtedy w miejscu, gdzie się podaje komendy, wpisujemy:
      itemshop dodaj <liczba> <Tu wpisujemy zmienną, np. %login% (czyli swoją, jak masz problem z tym. Zapraszam na pw)>
      Np. itemshop dodaj 100 %login%
      Aby dodać nowy item, kopiujemy tą cześć:
      if arg 1 is "1": if {tokeny.%player%} < 500: send "[SERWER] &7: &aNie masz wystarczajacej ilosci tokenow! Kupisz je na &e[STRONA]" stop if {tokeny.%player%} > 500: subtract 500 from {tokeny.%player%} execute console command "" #TU PODAJESZ KOMENDE OD SWOJEGO PLUGINU NA RANGI - W MIEJSCU GRACZA WPISUJESZ '%{podaruj::%player%}%' broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" broadcast "" broadcast " &7Gracz &e%player% &7zakupil range &e[RANGA] &7na &e[CZAS] dni" broadcast " &7Zajrzyj pod: &e/sklep" broadcast "" broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" stop if {tokeny.%player%} = 500: subtract 500 from {tokeny.%player%} execute console command "" #TU PODAJESZ KOMENDE OD SWOJEGO PLUGINU NA RANGI - W MIEJSCU GRACZA WPISUJESZ '%{podaruj::%plyare%}%' broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" broadcast "" broadcast " &7Gracz &e%player% &7zakupil range &e[RANGA] &7na &e[CZAS] dni" broadcast " &7Zajrzyj pod: &e/sklep" broadcast "" broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" stop if arg 1 is "1podaruj": if {tokeny.%player%} < 500: send "[SERWER] &7: &aNie masz wystarczajacej ilosci tokenow! Kupisz je na &e[STRONA]" if {tokeny.%player%} > 500: subtract 500 from {tokeny.%player%} execute console command "" #TU PODAJESZ KOMENDE OD SWOJEGO PLUGINU NA RANGI - W MIEJSCU GRACZA WPISUJESZ '%{podaruj::%plyare%}%' broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" broadcast "" broadcast " &7Gracz &e%player% &7podarowal &e%{podaruj::%player%}% &7range &E[RANGA] &bna &e[CZAS] dni" broadcast " &7Zajrzyj pod: &e/sklep" broadcast "" broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" stop if {tokeny.%player%} = 500: subtract 500 from {tokeny.%player%} execute console command "" #TU PODAJESZ KOMENDE OD SWOJEGO PLUGINU NA RANGI - W MIEJSCU GRACZA WPISUJESZ '%{podaruj::%plyare%}%' broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" broadcast "" broadcast " &7Gracz &e%player% &7podarowal &e%{podaruj::%player%}% &7range &E[RANGA] &bna &e[CZAS] dni" broadcast " &7Zajrzyj pod: &e/sklep" broadcast "" broadcast "&c&l&m--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--" stop I wklejamy pod tym, następnie zmieniamy liczby "1" na "2", i tak dalej.
      format slot 0 of player with grass named "&d&l[PODAJ RANGE]" with lore "","&cTokeny kupisz na naszej stronie!","&e[PODAJ STRONE]","","&fInformacje o usludze:"," &7+ &fKoszt: &e[PODAJ KWOTE] PLN"," &7+ &fZa range zaplacisz"," &7+ &e[PODAJ KWOTE] PLN SMS"," &7+ &e[PODAJ KWOTE] PLN PayPal"," &7+ &e[PODAJ KWOTE] PLN PSC"," &7+ &fCzas trwania: &e[CZAS TRWANIA] dni","&fPrzywileje:"," &7+ &f[TU PODAJESZ]","&fDodatki:"," &7[TU PODAJESZ]","&fPrzy zakupie otrzymasz:" and " [TU PODAJESZ]" to close then run [execute player command "citemshop 1"] Kopiujemy to co wyżej, wklejamy pod i zmieniamy: bloki, liczbę "0" koło "slot", "[execute player command "citemshop 1"]", zmieniamy "1" na "2" (czyli to co podaliśmy przy kopiowaniu komendy), oraz dane bloku.
      -=-=+=-=-
      Jeżeli czegoś nie wiesz, lub masz problem, napisz do mnie na pw. Ja zawsze pomogę.
      Dziękuję za przeczytanie wpisu i do soboty.
      Ps. Jutro może dodam ss.
       
       
    • Przez xSichiume_ w Świat Recenzji 6
      Witajcie,
      na dziś przygotowałem recenzję aplikacji mobilnej Rope Rescure!.

      Przed rozpoczęciem - w związku z tym, że pod ostatnim wpisem ankieta wykazała zainteresowanie tematyką "Tworzenie własnego texturepacka do minecrafta", zapraszam do podawania propozycji na textury do danych bocków w sekcji komentarzy.
      Nie przedłużając, zapraszam do czytania .
       
      Wprowadzenie
      Gra wydana przez Coda Platform na platformę iOS i android 22 Sierpnia 2019 roku. Przedziałka wiekowa tej aplikacji to 7+, więc spokojnie każdy z nas może pograć. Na sklepie play dla androidów gra jest w pełni darmowa, nie jestem w stanie ocenić jak to jest na iOS'ach .
      Cel gry
      Celem gry jest przeprowadzenie wszystkich postaci z jednej wyspy na drugą wyspę za pomocą lini.
      Początek
      Po włączeniu gry mamy sekundowe ładowanie, po czym musimy wyrazić zgodę na reklamy w aplikacji (?). Nie jestem pewien, po co to, ale pomińmy ten fakt xD. Gdy już zaakceptujemy to coś, rozpoczynamy rozgrywkę : D. Mamy dwie wysepki, jedną z ludźmi, drugą pustą. Na obu wyspach znajdują się płotki. Wyspa górna jest tą z ludźmi i liną, po której musimy uratować tych ludzi. Na wyspie niżej znajduje się miejsce, do którego linia powinna zostać przyczepiona. Tylko, jak? 

      Z górnej wysepki wystaje początek naszej linii, a na dolnej żółte kółeczko. Zwyczajnie musimy przeprowadzić obie części do siebie zaczynając od góry. Linie możemy przekładać drogami jakimi chcemy, nie raz bywa śmiesznie. Nic trudniejszego c :. Po gotowej linii możemy już przeprowadzić naszych ludzików. W tym celu musimy nacisnąć dowolne miejsce na ekranie tyle razy, ile jest ludzików albo przytrzymać, żeby przeprowadzić wszystkich. 
      I tak wygląda runda...
      Zazwyczaj za każdą wygraną rozgrywkę dostajemy gemy, które potem możemy wymienić na skiny, lecz nie zawsze gemy, bo i jakieś boxy lub skiny też czasami wpadną . Ilość otrzymanych gemów po pomyślnie zakończonej rozgrywce możemy zdobyć x3, ale musimy obejrzeć reklamę. 
      Jak już skończyliśmy rundę, przechodzimy dalej i jesteśmy w menu ;O. 
      W tym menu znajdziemy 3 ikonki - skin, settings i stop ads - skin, w lewym dolnym rogu - tam możemy kupić skiny. Settings, w prawym górnym rogu - możemy tam wyłączyć auto-obrót ekranu, i odświeżyć menu (?) gdy coś się ścięło, tak to odbieram. I stop ads, nad settings - po kliknięciu tam możemy wykupić pakiet który blokuje reklamy za 14,99zł ._.. 
      Wraz z większym levelem, pojawiają się przeszkody na mapie, od różnych kształtu i rozmiaru blocków, przez które nie możemy przełożyć lini, i ostrza, które zabiją naszych ludzików, jeżeli linia znajdzie się na ich drodze, po klejnoty.
      Opinia
      Gra typu puzzle, nie szczególnie przepadam za takimi.
      Gra bywa nudząca gdy dojdziemy do większego levela, mapy nie raz się powtarzają a z samej gry często wyrzuca.
      Reklamy wyświetlają się co dosłownie każdą ukończoną rundę X D.
      Aplikację oceniam na...
      🌟 3 gwiazdki! 🌟
       
      Dziękuję za przeczytanie dzisiejszego wpisu, co prawda krótszego, ale to nic .
      Życzę każdemu miłego dnia / wieczoru.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...