Skocz do zawartości
KrainaMc.pl

TurboBlog

  • wpisów
    11
  • komentarzy
    49
  • wyświetleń
    1954

Volkswagen Auto Group - zwykły Passat, czy może jednak luksusowe Bugatti? || Niemiecki Podbój Motoryzacji #3


TajfereQ

912 wyświetleń

139882767_758018678160234_8424202723143330704_n.thumb.jpg.a01e75f579fbf054f8ca6f0ff2d47c43.jpg
 
Wstęp
Witajcie,

Volkswagen Aktiengesellschaft - jest to potężny, niemiecki koncern motoryzacyjny znany praktycznie na całym świecie w różnych postaciach, czy to pod markami takimi jak Lamborghini, Bugatti i Porshe jako wysokiej klasy samochody sportowe, pod Bentleyem jako wysokiej klasy samochody luksusowe, pod Manem, Scanią jako pojazdy ciężarowe, czy też pod Audi, Seatem, Volkswagenem, Škodą jako zwykłe samochody dla każdego. Zresztą sama nazwa Volkswagen (z niemieckiego Volk - ludzie Wagen - samochód) oznacza "samochód ludu", "samochód dla ludu".

vw-logo-2x.png.efd0a0eed0814350f20348944e1e5387.png

Przedsiębiorstwo to powstało 28 maja w 1937 roku z siedzibą w Wolfsburgu. Dla pokazania faktycznej potęgi koncernu przytoczę parę informacji "osiągnięć" na jego temat:

- 48 zakładów produkcyjnych rozsianych po całym globie;

- działalność w 154 krajach za pośrednictwem 175 spółek

- w 2017 roku otrzymał tytuł największego producenta samochodów na całym świecie wyciągając swoją produkcję na 10.74mln pojazdów, podnosząć poprzeczkę z 2016 kiedy to cieszył się sprzedażą 10.31mln indywidualnych środków transportu.

 

Garstka historii

Wszystko rozpoczęło się w roku 1931, kiedy przedsiębiorstwo Zündapp zwróciło się o przygotowanie projektu samochodu, który miał w założeniach być tani, dla każdego do Ferdinanda Porshe, Austro-Węgierskiego konstruktora samochodów. Wtem, ukryty został pod oznaczeniem "Typ 12". Dodatkowym rozwinięciem projektu tego pojazdu było zawarcie współpracy z zakładami silnikowymi NSU. Dzięki temu powstał kolejny prototyp "Typ 32".

Dnia 17 kwietnia 1934 roku Ferdinand Porshe zaprezentował legendarny projekt samochodu - Beetle (Garbus).

2097572311_VW_Export_Bj._1951.jpg.d6d4cdddbe43034c0f4509828bb7afc1.jpg

Od początku istnienia koncernu Volkswagen, 20% jego udziałów posiadały władze kraju związkowego Dolnej Saksonii, w której właśnie koncern posiada swoją główną siedzibę, które dzięki ustawie uchwalonej w 1960 roku, która ograniczała liczbę głosów do 20% niezależnie od liczby posiadanych akcji, mogły blokować ewentualne przejęcie VW AG przez konkurencyjne koncerny.

W posiadaniu koncernu należy także utworzone w 1991 roku przedsiębiorstwo Volkswagen Finanz GmbH, które aktualnie pod nazwą Volkswagen Financial Services AG oferuje różnego typu usługi finansowe (leasing, ubezpieczenia, kredyty), ale także możliwość zdobycia najkorzystniejszego źródła dofinansowania.

W 2000 roku w Wolfsburgu powstało „miasteczko koncernu Volkswagen” Autostadt, a w nim odwiedzający mogą poznać osiągnięcia koncernu w dziedzinie motoryzacji oraz spędzić wolny czas w bardzo ciekawy sposób. Klienci odbierają tu także kupione przez siebie samochody, które czekają na nich w jednej z dwóch szklanych wież – symbolach miasteczka.

Autostadt-oeffnet-ab-Montag-wieder-fuer-Besucher_reference_4_3.thumb.jpg.991d171e01eacd589a49bafed4d35d4f.jpg

 

Marki należące do koncernu Volkswagen Auto Group

 

- Volkswagen – niemiecka marka samochodów osobowych produkowanych od 1940 roku w Wolfsburgu (100% udziału Volkswagen AG)

- Audi – niemiecka marka samochodów osobowych produkowanych w latach 1910–1941 oraz od 1965 w Ingolstadt (99,14% udziału Volkswagen AG)

audi-a6-avant-tfsie-quattro-2020_glo.thumb.jpg.e967734a360069dfd648fe556f75d6dd.jpg

- SEAT – hiszpańska marka samochodów osobowych produkowanych od 1953 roku, obecnie w Martorell (100% udziału Volkswagen AG od 1990 roku)

- Škoda Auto – czeska marka samochodów osobowych produkowanych od 1901 roku w Mladá Boleslav (100% udziału Volkswagen AG od 1991 roku)

- Lamborghini – włoska marka samochodów sportowych produkowanych od 1963 roku w Sant’Agata Bolognese (100% udziału Volkswagen AG od 1998 roku)

- Bugatti – francuska marka samochodów sportowych produkowanych z przerwami od 1910 roku w Molsheim (100% udziału Volkswagen AG), sprzedana w 2020 roku Rimacowi

- Bentley – brytyjska marka samochodów luksusowych produkowanych od 1919 roku w Crewe, Cheshire (100% udziału Volkswagen AG od 1998 roku)

b7XktkpTURBXy9hYWZkZmJhYjI2NWE4OTE4ZGQ5NjYwMzJlNmI2ZmY1NS5qcGeSlQPNBPzNBQHNEqjNCoCTBc0EsM0Cdg.thumb.jpg.6004b64647aed476693196fb33e3d710.jpg

- Volkswagen Nutzfahrzeuge – marka samochodów użytkowych wyodrębniona formalnie z Volkswagen AG w 2002 roku (100% udziału Volkswagen AG)

- Porsche – niemiecka marka samochodów sportowych przejęta przez Volkswagen AG w 2009 roku (100% udziału Volkswagen AG) w wyniku fuzji[12]

- MAN SE – niemiecka marka samochodów użytkowych produkowanych od 1923 roku w Monachium (94,36% udziału Volkswagen AG)

- Ducati – włoska marka motocykli, przejęta przez Audi AG w kwietniu 2012 roku

- Scania – szwedzka marka pojazdów ciężarowych produkowanych od 1900 roku (100% udziału Volkswagen AG)

image.thumb.jpg.2a0961b552e1a01cff09c751f3be3cc9.jpg

- Cupra – hiszpańska marka samochodów sportowych wydzielona z SEAT-a w 2018 roku (100% udziału Volkswagen AG)

Spoiler

Ciekawostka: Czy wiedziałeś, że Volkswagen prowadzi produkcję kiełbasek i ketchupu w zakładach produkcyjnych w Wolfsburgu?

 

Koncern jest podzielony między:

- Porshe Automobil Holding SE posiadający 50,74% akcji;

- władze Dolnej Saksonii które posiadają 20,01%;

- Qatar Holding z 17% akcji;

- 2,37% Porshe GmbH;

- 9.87% - pozostali udziałowcy.

 

 

Dziękuję za przeczytanie tego krótkiego wpisu i mam nadzieję, że zaciekawił was. W razie uwag zapraszam do sekcji komentarzy. Miłego dnia!

 

Edytowane przez TajfereQ

  • Wow 1
  • Lubię to 2

6 komentarzy


Rekomendowane komentarze

zarąbisty. W następnym wpisie możesz dać jakieś osiągnięcia budownictwa VW czyli wspomniany tutaj ,,garbus" jakieś golfy, passaty itd.  Jeśli myślisz ze takie coś się przyjmnie to chętnie przeczytam  :D miłego dzionka!

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 17.04.2021 o 21:30, ToTenPanXD123 napisał:

YYYYYYY... CO BO SIE ZNUDZILO MI CZYTAC JUZ PRZY WITAJCIE sr caps

Ok

Edytowane przez TajfereQ
Odnośnik do komentarza
W dniu 17.04.2021 o 21:30, ToTenPanXD123 napisał:

YYYYYYY... CO BO SIE ZNUDZILO MI CZYTAC JUZ PRZY WITAJCIE sr caps

mi też yo yo yo nigga klawa klawka btw bruh!

Odnośnik do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Inne wpisy

    • Przez Nastroszona w Lisiasty świat .-. 29
      WorldGuard
      Do czego służy?
      Jest to plugin do robienia regionów , ma sporo zastosowań oraz jest podstawą każdego serwera.
      Za pomocą WorldGuarda, można zrobić miejsca, gdzie np. gracze mogą się bić, bądź budować, podczas gdy w innych, już nie będą mogli.
      < > - w tych nawiasach są elementy, które trzeba uzupełnić
      [ ] - w tych nawiasach są elementy, które można uzupełnić wedle woli
      Jeżeli jest w [ ] tym nawiasie nawias < >, to znaczy, że jak się robi nawias [ ], to trzeba również i tamto uzupełnić.
      A więc na sam początek trzeba znać parę podstaw, takich jakimi jest modyfikacja zaznaczenia w WorldEdicie (Jeżeli umiesz WorldEdita, oraz zaznaczanie terenu, to możesz to pominąć ten spoiler).
      Gdy mamy już zaznaczenie, możemy zrobić region.
      /rg define <nazwa> [właściciel] - tworzy region, możemy od razu przypisać do niego właściciela.
      /rg redefine <nazwa regionu> - przenosi zaznaczenie na miejsce, które mamy obecnie zaznaczone (poprawia koordynaty regionu).
      /rg remove <nazwa regionu> - usuwa region.
      /rg addmember <nazwa regionu> <nick>  - dodaje do regionu jako gracza jako gracza.
      /rg removemember <nazwa regionu> <nick> - usuwa gracza (jako gracza) z regionu.
      /rg addowner <nazwa regionu> <nick> - dodaje gracza do regionu jako właściciela.
      /rg removeowner <nazwa regionu> <nick> - usuwa właściciela z regionu.
      /rg setpriority <nazwa regionu> <priorytet> - ustawia regionowi priorytet.
      /rg list - wyświetla listę regionów w danym świecie.
      /rg info [nazwa regionu] - pokazuje nam informacje o regionie w którym aktualnie jesteśmy, bądź o danym regionie.
      /rg setparent <region-dziecko> <region-rodzic> - ustawia rodzica regionu.
      /rg select <nazwa regionu> - ustawia nam zaznaczenie na dany region.
      /rg flag <nazwa regionu> <nazwa flagi> <allow/deny/inne> - dodaje flagę do regionu.
      Podstawowe flagi
      passthrough - możliwość swobodnego budowania graczy w regionie. build - możliwość budowania, działania grawitacji na bloki, przesuwanie się pistonów, itd. block-break - możliwość niszczenia bloków. block-place - możliwość stawiania bloków. pvp - możliwość bicia się. chest-access - możliwość otwierania skrzynek. pistons - możliwość przesuwania się pistonów. tnt - możliwość wybuchania tnt. lighter - możliwość używania zapalniczki. ride - możliwość jazdy na zwierzętach. use - możliwość używania dzwigni, przycisków, itd.. vehicle-place - możliwość stawiania wagoników, łódek. vehicle-destroy - możliwość niszczenia wagoników, łódek. sleep - możliwość spania w łóżku. mob-damage - możliwość zadawania graczom obrażeń przez potworki. mob-spawning - możliwość spawnowania się potworków i zwierząt. invincible - możliwość śmierci (coś jak /god). exp-drops - możliwość wypadania punktów doświadczenia. creeper-explosion - możliwość niszczenia bloków przez wybuchające creepery. other-explosion - możliwość niszczenia bloków przez inne wybuchy (np. łóżko w netherze/endzie). enderdragon-block-damage - możliwość niszczenia bloków przez smoka kresu. ghast-fireball - możliwość niszczenia bloków poprzez kule ghasta. enderman-grief - możliwość podnoszenia bloków przez endermany. exit - możliwość wyjścia z regionu. entity-painting-destroy - możliwość niszczenia obrazów. entity-item-frame-destroy - możliwość niszczenia ramek na przedmioty. enderpearl - możliwość używania pereł endermana. fall-damage - możliwość dostawania obrażeń od upadku. item-pickup - możliwość podnoszenia itemów. item-drop - możliwość wyrzucenia itemków. snow-fall - możliwość tworzenia się śniegu (np. jak pada śnieg w biomie zimowym). snow-melt - możliwość roztapiania się śniegu (np. od pochodni). ice-form - możliwość zamarzania wody. ice-melt - możliwość topnienia lodu. leaf-deay - możliwość znikania liści. grass-growth - możliwość porastania trawy na dircie. vine-growth - możliwość rośnięcia lian. send-chat - możliwość pisania na chacie ogólnym. receive-chat - możliwość otrzymywania wiadomości napisane przez innych graczy na chacie ogólnym. fire-spread - możliwość rozprzestrzeniania się ognia. lava-fire - możliwość podpalania bloków przez lawę. potion-splash - możliwość rzucania miksturek. entry - możliwość wejścia do regionu. deny-spawn - blokuje spawnowanie się wybranych potworków.
      entry-deny-message - nadaje komunikat po wejściu, mimo iż się nie da wejść na region.
      greeting - po wejściu na region pojawia się komunikat.
      farewell - po wyjściu z regionu pojawia się komunikat.
      game-mode - po wejściu do regionu zmienia na się tryb gry.
      time-lock - czas będzie stać w miejscu.
      blocked-cmds - blokuje wybrane komendy.
      allowed-cmds - daje dostęp do wybranych komend (reszta jest zablokowana).
       
    • Przez Nastroszona w Lisiasty świat .-. 10
      AuthMe
      Do czego służy?
      Jest to plugin pozwalający zabezpieczyć serwer w trybie offline przed włamaniami na konta graczy. Dzięki niemu, gracze mogą się zarejestrować.
      < > - w tych nawiasach są elementy, które są wymagane
      [ ] - w tych nawiasach są elementy, które są opcjonalne
      Jeżeli jest w [ ] tym nawiasie nawias < >, to znaczy, że jak się robi nawias [ ], to trzeba również i tamto uzupełnić
      /login <hasło> - za pomocą tej komendy się logujemy (przed zalogowaniem).
      /register <hasło> <hasło> - za pomocą tej komendy się rejestrujemy (przed zalogowaniem).
      /email add <email> <email> - dodajemy email, na który będzie wysłane zapomniane hasło (po zalogowaniu).
      /email change <stary email> <nowy email> - zmienia email (po zalogowaniu).
      /email recovery <email> - wysyła nam na emaila zapomniane hasło (przed zalogowaniem).
      /logout - wylogowuje nas (po zalogowaniu).
      /unregister <nasze hasło> - odrejestrowuje nas (po zalogowaniu).
      /changepassword <stare hasło> <nowe hasło> - zmienia hasło (po zalogowaniu).
      /email show - pokazuje nasz obecny email.
      /authme register <nick> <hasło> - rejestruje gracza.
      /authme unregister <nick> - odrejestrowuje gracza.
      /authme changepassword <nick> <nowe hasło> - zmienia hasło gracza.
      /authme lastlogin <nick> - pokazuje kiedy ostatnio gracz się logował, jakie miał ip wtedy.
      /authme setspawn -> ustawia miejsce gdzie pojawiaja się gracze po raz  pierwszy po wejściu na serwer. Ustawiając w odpowiedni sposób plugin można spowodować, że za każdym razem gracz będzie tam trafiać.
      /authme accounts <nick/ip> - pokazuje konta gracza zarejestrowane z tego samego ip.
      /authme chgemail <nick> <email> - zmienia email gracza.
      /authme spawn - teleportuje na wcześniej zdefiniowany spawn.
      /authme getemail <nick> - podaje nam email, który ustawił dany gracz.
      /authme switchantibot <on/off> - włącza/wyłącza ochronę antybota wbudowanego w AuthMe. W większości przypadków wystarcza do zablokowania małych i średnich ataków.
    • Przez vNeV w The World Of Literature 2
      <> Opóźnione Wyniki <>
      Wyniki są opóźnione, przez mój brak czasu. Przepraszam osoby, które musiały czekać.
       
      <> Tylko Dwie Prace <>
      Przedłużyłem odrobinę konkurs, ponieważ dostałem tylko dwie prace. Rap od Krzakiniego oraz opowiadanie od Pesachii.
       
      <> WYNIKI <>
       I Miejsce - Pesachii
      II Miejsce - Krzakini
      III Miejsce -     Brak
       
      Czyli tak jak obiecałem, wstawiam opowiadanie wygranej osoby.
      ---
      WSTĘP
       
       
      Zbliżała się jesień, kojarząca mi się z dniem zmarłych, Halloween. Ci wieśniacy, z wioski przebierali się w aniołów i świętych. Wierzyli w kogoś, kto tak naprawdę dla nas nie istniał. Drażniło mnie to niezmiernie, Ci głupcy, co nie znali życia, ani nas. Myślą, że mogą nas przestraszyć jakimiś nędznymi proszkami dla duchów. Tak naprawdę nasz świat nie jest wiadomy dla nich, ci, którzy widzieli, są uważani za głupców. Naukowcy, którzy odkrywają istnienie demonów i innych paranormalnych rzeczy, co za bajda. Połowa świata uważa, że to bajki, co nie naraża nas na ujawnienie. Z nocy na noc przechadzałam się do miasteczka po zdobywanie dla mnie pożywienia. Otóż dlaczego? Przez to, że jestem dziwadłem. To znaczy, przez mój błąd, jestem wampirem. 
       
       
      ROZDZIAŁ I - SKYTY LAS
       
       
      Błąkam się w to i nazad, nie wiedząc gdzie jest mój życiowy cel. A tak naprawdę, szwendałam się po ciemnym lesie, uwielbiałam go i te wszystkie wspaniałe rośliny, które tam rosły. Wraz z moim długosięrstnym czarnym i zielonookim kotem i moją ulubioną czarną po kostki suknią, często robiliśmy nocne wypady. W ten sposób odcinałam się od rzeczywistości, która była. Moje ciemno-czerwone lekko falowane włosy po dekolt latały mi przez wiatr, który dopisywał tego zmierzchu. 
      Zrobiłam kilka kroków dalej, gdy nagle usłyszałam szelest dobiegający z krzaków po mojej lewej stronie. Wzdrygnęłam się oraz przestraszona ruszyłam w ślad, gdzie usłyszałam owe dźwięki wraz z mym towarzyszącym zwierzęciem.
       
      Okazało się, że to tylko i na szczęście ruda wiewiórka, która uciekła w popłochu na drzewo do swojej nory.
      - Za dużo filmów o tematyce strasznej, za dużo Lillie. - Pod nosem wymamrotałam i ruszyłam dalej. Podziwiałam naturę, jaka mnie otaczała. Mój kot natomiast błąkał się niedaleko mojej sukni, był dobrym i posłusznym kotem, który wiele dla mnie znaczył.
      Miałam plan udać się do szałasu, którego sama zbudowałam z gałęzi, liści i to, co miałam pod ręką w lesie. Oczywiście była późna pora, a ja nie wzięłam ze sobą swojego małego telefonu na przyciski, koloru różowego, którego zawsze praktycznie ze sobą biorę, w razie, gdyby mama się martwiła. Gdy dotarłam na miejsce, trochę dalej między dwoma drzewami, ujrzałam tajemniczą postać. Nie było jej widać twarzy, ponieważ była już późna godzina. 
      Uznałam, że nikt nie chodzi po lesie o tak później porze, więc przestraszona w pośpiechu, wzięłam kota na ręce i zaczęłam uciekać w szybkim tępię, kierując się do domu.
      Uciekając i nie patrząc za siebie, ominęłam kościół. Miał ogromne okna, dach, który był szpiczasty. Dobrze wyglądał, ale zacnie mrocznie. Lubiłam tutaj przychodzić z mamą i modlić się za dary, i za to, co mamy. W szybkim popłochu zmęczona i zdyszana, udałam się do swojego domu, gdy byłam na miejscu, poczułam się bezpieczniej i obejrzałam się za siebie. 
      Nikogo nie było, zapukałam do drzwi od starej i zaroślałej chaty z różanym ogródkiem, otworzyła mi mama.
      - Mamo! Jak dobrze, że Ciebie widzę! - Odpowiedziałam zmęczona, szybkim tempem zamykając za sobą drzwi, i szybko zerkając w okna, czy na pewno ktoś mnie nie śledził. Kot wyrwał się z moich rąk i od razu zmierzył prosto do mojego pokoju, jakby nigdy nic się nie stało.
      - Bezczelny drań, ale i tak kocham go za to, że ze mną jest tyle lat. Stary pryk. - Stwierdziłam w mojej głowie, niekiedy sama ze sobą tutaj rozmawiając. Interesujące zadanie.
      - No i pewnie, jeszcze znowu ma zamiar wylegiwać się na moim skromnym małym łóżku z ozdobnymi czarnymi poręczami. - Pomyślałam i dodałam mówiąc i kierując wzrok do swojej rodzicielki, która nie wiedziała co się dzieję zmartwiona. 
      Jak zwykle, martwiła się o mnie niepotrzebnie. Po co? Nie wiem. Jestem przecież już dorosła, mam 18 lat i sobie poradzę. W razie czego mam kijek, który użyje w celach obronnych, mówiąc tak śmiechem i żartem.
      - Matko święta! Lillie, mówiłam Ci, że masz przychodzić wcześniej! Nic się nie stało? Jesteś cała?! - Wykrzyknęła mama, patrząc na mnie z pogardą
      - Jestem już dorosła, potrafię o siebie zadbać. Ale dziękuję za troskę. - Uśmiechnęłam się do niej, a ona odwzajemniła mój uśmiech równie szczerym. Nie znałam drugiej takiej kobiety, która była tak silna, jak ona. Naprawdę doceniam to, co dla mnie robi.
      - Mamo, pójdę do siebie. - Ponownie ucieszyłam się, zgarniając przy tym swoje kudły.
      - A kolacja? Na pewno jesteś głodna! - Zmartwionym głosem powiedziała, na końcu wykrzykując, jakby miała do mnie żal.
      - Rano sobie odgrzeje, teraz głodna nie jestem. - Powiedziałam twierdząco i spojrzałam na zegarek, który wisiał na drewnianej ścianie.
      - Matko, jest już po 24:00... Pójdę się położyć, dziękuję mamo i dobranoc - uśmiechnęłam się beztrosko, przytulając ją na pożegnanie.
       Zasługiwała na to, przeżywaliśmy kiedyś koszmarne piekło przez mojego ojca. Myślę, że to już przeszłość, nie chce do tego wracać. Najważniejsze jest to, co jest tu i teraz. Nie miałam siły zrobić mojej wieczornej rutyny, więc szybkim krokiem poszłam do mojego cichego zakątka i przebrałam się w mgnieniu oka w moją jednoczęściową piżamę w kształcie jednorożca. Położyłam się obok mojego kota, ale usłyszałam kroki. Po chwili ktoś wszedł do mojego pokoju.
      - Dobranoc Córciu. - Powiedziała cichym i spokojnym głosem stojąca przy drzwiach mama, zagaszając światło u mnie. Zawsze tak robi, bo wie, że czuję się wtedy bezpiecznie. Uśmiechnęłam się do niej już z zamkniętymi niebieskimi oczętami, ponieważ bolały mnie niemiłosiernie oczy. Po chwili zasnęłam.
      Obudziłam się, wiedziałam, że śpię. Tak jakbym wiedziała, że to sen na jawie. Czarne małe pomieszczenie, z różowymi drzwiami. Widniał tam napis, który mnie zaniepokoił. Było napisane, po prostu przepraszam. Odsunęłam się do końca ściany, stykając się z nią plecami. Usłyszałam nagle głos, którego się wystraszyłam. Był to głos, który znałam.
      - Witaj moja Droga, mam nadzieję, że będziemy się tutaj częściej widywać. - Powiedział zachrypnięty głos, wyjątkowo znajomy, tak jakby był znikąd.
      - Kim jesteś! Co ode mnie chcesz! Wypuść mnie stąd! - Zaczęłam krzyczeć, a na odpowiedź dostałam tylko śmiech. Zburzyłam się, dlatego próbowałam się jak najszybciej obudzić. Udało mi się to, ale na sam koniec, zanim się przebudziłam, usłyszałam słowa, które są wypowiadane do mnie.
      - NIEE! MOJA LILLY! - Wykrzyknąwszy znajomy głos i zwyczajnie w świecie obudziłam się. Byłam cała mokra, spocona. Mój kot, który spał ze mną znalazł się na ziemi. Do pokoju weszła mama.
      - Coś się stało? Krzyczałaś.. - Oznajmiła ponownie zmartwionym i zaspanym głosem.
      - Koszmar, nie martw się - Uśmiechnęłam się do niej, chodź dalej wyglądała na przygnębioną, jakby to była jej wina.
      - Zapaliłabyś mi światło, proszę. - Wyszłam z prośbą, na co mama zrobiła to i odwzajemniła uśmiech.
      - Śpij dobrze kochana, jak coś to wołaj. Jestem obok. - I wyszła z pokoju, a ja spokojnie poszłam spać, tym razem nie budząc się z mojego snu.
      ---
      Mam nadzieję, że nie ucialem żadnego zdania kopiując to. 
      Do zobaczenia w kolejnych wpisach.
      ~ NeV
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...